Det emne vil Væksthus Hovedstadsregionen, DI og Udenrigsministeriet sætte fokus på ved at invitere til seminar om forretningsmulighederne i udviklingslandene. Seminaret stiller skarpt på, hvordan mindre virksomheder kan udnytte mulighederne og få del i et fremtidigt stort vækstmarked ved at målrette sin forretningside. De danske virksomheder, der tør at tage chancen, vil hermed åbne døren op til nogle af verdens fremtidige store vækstmarkeder.
Dato: Onsdag d. 10. marts 2010 kl. 09.00 – 13.00
Sted: Væksthus Hovedstadsregionen, Gribskovvej 4, 2100 København Ø
Pris: 100 kr. ekskl. moms.
Program
08.30: Ankomst og kaffe
09.00: Velkomst Jens Nedergaard, konsulentchef i Væksthus Hovedstadsregionen.
09.15: Hvad er »Base of the Pyramid« (BOP), ved David Barnekow Erichsen, konsulent i DI. Hvad karakteriserer et BOP-marked, og hvorfor skal danske iværksættere og SMV’er målrette sine produkter mod fattige forbrugere i udviklingslande?
10.00: Case: Fan Milk International, Business Development Manager Øjvind Krabbe. Hør, hvordan Fan Milk har etableret en bæredygtig forretningsmodel samt udviklet metoder til at estimere potentialet i lande, hvor traditionelle markedsdata ikke er tilgængelige.
10.30: Pause
10.45: Hvad gør jeg som virksomhed?
-Skærp forretningsstrategien – Jens Nedergaard, konsulentchef, og Kristian Lund, konsulent i Væksthus Hovedstadsregionen. Væksthuset skærper din virksomheds forretningsmodel. Hør om erfaringer med etablering af partnerskaber og øget internationalisering.
-Vær til stede på det lokale marked – Marie Wibe, fuldmægtig i Danida. Innovative og succesfulde produktløsninger kræver tilstedeværelse på markedet. Danida støtter virksomheder, der inkluderer BOP i deres forretningsmodel.
-Opbyg forståelse og netværk – David Barnekow Erichsen, konsulent i DI. Hvilke udfordringer står danske virksomheder overfor, og hvilke erfaringer har man gjort sig fra markedsstudier i udviklingslande.
11.30: Opsamling og næste skridt.
12.00: Frokost
Tilmeld dig inden d. 5. marts 2010 her