Wood Wood satser på butikskoncept med fokus på livsstilsobjekter
Med udgangspunkt i stifternes egne personlige hverdagsfavoritter åbner brandet i denne måned dørene til livsstilsbutikken W.W. LifeTM Store, der folder Wood Wood-universet yderligere ud.Hvis det ikke allerede var tilfældet før, er det i allerhøjeste grad realiteten post corona: hvis man som modebrand fortsat skal lokke forbrugerne ned i de fysiske butikker, så skal det være med løftet om, at man der kan få en ekstraordinær oplevelse. Hvad end det er igennem en original indretning, et højt og personligt serviceniveau, et unikt, kurateret sortiment eller noget helt fjerde.
Af denne grund ser vi da også et stigende antal brands, som netop kaster sig ud i at give deres kunder dette ’ekstra’ – for ja, Covid-19-krisen og de mange tomme butikslokaler til trods, er der fortsat mange modevirksomheder, som kaster sig ud i retail. Det har vi bare for nyligt set med både Les Deux, Another Aspect, Hummel og nu også Wood Wood, der er klar med et nyt butikskoncept på Værnedamsvej i København under navnet W.W. LifeTM Store.
“For grundlæggerne Karl og Brian har det længe været et ønske at åbne en butik, hvorigennem de kan give kunderne indsigt i de produkter, som de selv dagligt benytter sig af.”
Sådan skriver Wood Wood om den nye forretning. En forretning, der som den seneste tilføjelse til brandets allerede omfattende fysiske tilstedeværelse – der tæller flere butikker i København, samt Aarhus, Frederiksberg, Berlin og London, som i midten af august kunne åbne dørene igen efter en lang coronanedlukning – kommer til at fungere som en udvidelse af deres eksisterende multibrand-koncept, men med et nyt fokus på livsstilsprodukter.
Det betyder, at sortimentet vil byde på alt fra japansk keramik og trælegetøj til finske designklassikere, værktøj og udendørs køkkenudstyr. Målet er at tilbyde et kurateret udvalg af produkter, der – foruden at give kunderne et anderledes indblik i medstiftere Karl-Oskar Olsen og Brian SS Jensens egen personlige smag udenfor modens sfære – også folder brandets ideologi om produkter med lang holdbarhed og stor anvendelighed ud. Dertil har placeringen på Værnedamsvej været et bevidst valg med sine mange specialforretninger og restauranter, samt store tiltrækningskraft på både lokale og turister. Et område, Wood Wood kender godt, idet de har været repræsenteret her gennem den nuværende butik på Gammel Kongevej siden 2016.
Foruden den nye fysiske butik, vil kunder også få mulighed for at købe et udvalg af LifeTM Store -produkter online, idet Wood Wood introducerer en dedikeret livsstilssektion på webshoppen.
W.W. LifeTM Store åbner i begyndelsen af september.
LÆS OGSÅ:
Hummel åbner første butik i Danmark: “En destination mere end en tøjbutik”