Podcasts
COPENHAGEN FASHION WEEK AW20, MODEUGE

Gestuz på den officielle kalender: “Det er et mål, vi har arbejdet hårdt på”

At få plads på modeugens officielle kalender har været en drøm for Gestuz i flere år, fortæller kreativ direktør Sanne Sehested, der til januar er aktuel med en præsentation.  
At få plads på modeugens officielle kalender har været en drøm for Gestuz i flere år, fortæller kreativ direktør Sanne Sehested, der til januar er aktuel med en præsentation.  

I dag er den kommende sæsons kalender for modeugen AW20 blevet offentliggjort. Og det er med et stærkt line up af både garvede showbrands og spændende new comers. En af dem er Gestuz, der med kreativ direktør Sanne Sehested i front har taget hul på et nyt kapitel i DK Company-brandets historie ved at satse på og investere i en præsentation den 28. januar 2020.

“Jeg er utrolig stolt over at skulle vise vores AW20-kollektion under modeugen i København. Det har været et mål, vi har arbejdet hårdt og dedikeret på at opnå de sidste par år,” lyder det i en pressemeddelelse fra Sanne Sehested, for hvem det har været vigtigt at vente med at ansøge om en plads på kalenderen indtil brandet var 100 procent i stand til at løfte opgaven – og udnytte den investering, det også er, til fulde:

“Det har været vigtigt for os at være helt klar til at vise på den officielle kalender, så vi er skarpe i vores udtryk og brand,” siger hun videre.

I grænselandet mellem mode og kunst

Gestuz har henover de seneste år flere gange gjort sig bemærket med vækstfremmende tiltag. Det gælder ikke blot det nyligt opdaterede team med blandt andre Maria Baré som Head of PR & Marketing og Tina Drøhse som ny Sales Director. Nej, Gestuz, der sidste år kunne fejre ti års jubilæum, har også understreget deres positive udvikling ved at åbne deres første butik i sommeren 2018 på Store Regnegade i København – og året senere med manifestationen af deres øgede fokus på branding og internationalisering med en pop-up i Selfridges i Manchester.

“Gestuz er blevet moden, og vi har fundet frem til vores DNA, og det viser sig også i det team, vi har sat omkring præsentationen. Det har været ekstremt vigtigt for mig, at historien og formatet omkring præsentationen er blevet nytænkt og passer til den historie, vi gerne vil fortælle om Gestuz,” siger Sanne Sehested og fortæller, at brandet derfor har sat sig for at nytænke præsentationsformatet. Det betyder blandt andet, at publikum – modsat modeugegæsternes ofte mere passive observationsrolle – her får rollen som aktive aktører, når de bliver inviteret indenfor i ’Gallery Gestuz’. Præsentationen kommer til at foregå på Christoffer Egelund galleriet, hvor Gestuz – i samarbejde med flere internationale og endnu ikke offentliggjorte kunstnere – vil udstille deres AW20 kollektion i et format, der bevæger sig i grænselandet mellem mode og kunst. Bag projektet står den Paris-bosatte Anna Klein, der både er kreativ frontløber og stylist på præsentationen og den medfølgende kampagne, der lanceres i juli 2020.

Men at Gestuz for første gang i flere år deltager til den danske modeuge handler dog ikke kun om brandets egen udvikling. Det skal, ifølge Sanne Sehested, også ses som en manifestation – og fejring – af den forvandling, de synes Copenhagen Fashion Week har gennemgået.

“Vi glæder os til at støtte op om den danske modeuge, der, ligeså vel som os, har udviklet sig over den seneste tid.”

Gestuz’ præsentation finder sted tirsdag den 28. januar 2020 klokken 13.30 til 15.30 på Bredgade 75 i København K.