Mads Nørgaard A/S vækstede sig gennem pandemiåret
Koncernen fremlægger årsrapport for 2020 - og dét er med et flot resultat, som skyldes en stigning i onlinesalget.Årsregnskabet for Mads Nørgaard A/S viser, at koncernen, der dækker over Mads Nørgaard Copenhagen, Nørgaard på Strøget, samt Mads Nørgaard Ejendomme ApS, er kommet mere end helskindet gennem kriseåret 2020. Faktisk har moderselskabet formået at vækste sig ud af krisen med næsten 20 procent.
Selskabets bruttofortjeneste stiger nemlig fra 43 millioner kroner i 2019 til hele 51 millioner kroner i 2020. Her har koncernen på trods af periodisk lukkede butikker formået at levere et bedre resultat end året før. I ledelsesberetningen kan man læse, at det skyldes en ændring i salgskanalerne, hvor Mads Nørgaard har oplevet en stigning i onlinesalget.
Den øgede indtjening smitter da også af på bundlinjen. Før skat vokser resultatet fra 10,6 millioner kroner i 2019 til 12,3 millioner i 2020, mens resultatet efter skat kommer op på 9,5 millioner kroner i 2020 sammenlignet med 8,3 millioner i 2019.
I ledelsesberetningen kan man desuden læse, at ledelsen finder årets resultat tilfredsstillende, men at ledelsen ikke forventer yderligere vækst frem mod næste årsregnskab – i stedet forventes et resultat på 2020-niveau. Mads Nørgaard A/S har dog lidt på kistebunden med en egenkapital på 113,9 millioner kroner.