Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland


The Green Walk – Stigende interesse for bæredygtighed

Copenhagen Fashion Festival giver bæredygtige virksomheder mulighed for branding i The Green Walk.
Copenhagen Fashion Festival giver bæredygtige virksomheder mulighed for branding i The Green Walk.

Nu er det muligt at shoppe med god samvittighed, når Copenhagen Fashion Festival viser forbrugerne den bæredygtige vej fremad med shoppingruten ”The Green Walk”.

Hver sæson giver Copenhagen Fashion Festival i forbindelse med Copenhagen Fashion Week bæredygtige virksomheder mulighed for branding gennem tiltaget The Green Walk – en shoppingrute, der fører kunderne rundt til butikker, som fører mindst to brands, som er produceret under forsvarlige sociale- og miljømæssige forhold. 


Julie Christine Kühne, som er projektkoordinator på Copenhagen Fashion Festival, fortæller til FashionForum.dk, at hun ser en tydelig tendens til, at efterspørgslen på bæredygtige produkter stiger.


”Vi ser, at der i dag er flere bevidste forbrugere samt en stigende interesse for bæredygtige varer,” siger Julie C. Kühne.

The Green Walk er derfor en god anledning for bæredygtige virksomheder til at få gratis eksponering og brande sig, mener hun.

Du kan læse mere om The Green Walk på Copenhagen Fashion Festivals hjemmeside, og initiativet bliver også omtalt i det trykte festivalprogram, som sendes ud i forbindelse med modeugen. Desuden har butikkerne på ruten mulighed for at eksponere sig ved hjælp af gratis Green Walk-klistermærker, som kan fange forbrugernes opmærksomhed.

Tilmelding


Hvis din butik har bæredygtige varer og vil være en del af The Green Walk, kontakt:
Julie Christine Kühne på julie@copenhagenfashionweek.com, Tlf. +45 30 13 91 61
Klistermærker til vinduerne kan bestilles gratis hos KCC på info@kcc.dk.

Læs også
Skab brandloyalitet gennem butikevents