Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

“Dette partnerskab betyder, at vi kan accelerere vores strategi om at blive nummer ét go to-platform for smykker online"

The Jewellery Room indgår nyt strategisk partnerskab med den hollandske pendant Auverture.
The Jewellery Room indgår nyt strategisk partnerskab med den hollandske pendant Auverture.

The Jewellery Room var i mange år kendt for blandt andet deres fysiske tilstedeværelse under modeugen herhjemme. Her samlede de to stiftere, ejere – og søstre – Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen i flere sæsoner branchen til deres udstillingskoncept med både store danske smykkebrands og helt nye designtalenter.  

Men da Covid-19 ramte i marts 2020, forandrede efterspørgslen fra brandsene sig. The Jewellery Rooms netværk af designere havde brug for en anden form for hjælp med at sælge deres smykker – online. Derfor ændrede de to stiftere og søstre deres fælles forretning og lancerede deres første e-commerce site. “Ikke mere PR og ikke flere events,” som de selv formulerer skiftet. I de seneste år har de koncentreret deres fokus 100 procent på en ny digital udgave af virksomheden og en vision om at “blive verdens førende platform for uafhængige smykkedesignere,” som Pernille Møbjerg Knudsen skriver i en mail til Fashion Forum.

Men nu rykker Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen endnu et skridt tættere på at realisere deres vision. The Jewellery Room har nemlig annonceret et nyt strategisk partnerskab med Auverture. En hollandsk smykkeplatform, der blev lanceret i 2016.

Det betyder, at et udvalg af Auvertures sortiment bliver tilgængeligt hos The Jewellery Rooms platform. Planen er, ifølge parterne selv, at kombinere The Jewellery Rooms tekniske kompetencer og rækkevidde med Auvertures brand- og designerrelationer.

“Dette partnerskab betyder, at vi kan give endnu flere uafhængige designere mulighed for at få succes på en global scene og accelerere vores strategi om at blive nummer ét go to-platform for smykker online. Det er et rigtig godt kulturelt match, og vi deler den samme ambition,” lyder det fra Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen.

Et voksende marked globalt

I dag driver The Jewellery Room en stor platform med både danske og internationale brands som Ole Lynggaard, Georg Jensen, Darkai, Anni Lu, Kinraden ­– og nu også Bvlgari, Elhanati og Sophie Bille Brahe gennem deres partnerskab med Auverture.

Men The Jewellery Room er ikke de eneste, der gerne vil tappe ind i det generelt opadgående marked for smykker online. Den dansk-stiftede platform Finematter, der også har bygget deres forretning på en idé om at forbinde selvstændige smykkedesignere med købestærke slutforbrugerne, er et andet godt eksempel på det digitale sporskifte, der lige nu sker i den ellers traditionsbundne smykkebranche. Og det er der da også god grund til. For det globale online salg af luksussmykker forventes at vokse fra 13 procent af det totale globale marked til mellem 18-21 procent i 2025. Det viser tal fra Business of Fashion og McKinseys State og Fashion-rapport 2021.

The Jewellery Rooms omsætning er da også i stigende grad hentet internationalt. Det viser virksomhedens årsregnskab for 2022. Trods et bruttotab og et millionunderskud på bundlinjen grundet store investeringer i det, de i ledelsesberetningen selv kalder “udvikling af tech-data samt automatisering og digitalisering af ordre-flow,” er omsætningen, ifølge regnskabet, samtidig mere end fordoblet. Og halvdelen heraf er hentet globalt med UK, Tyskland og USA som de tre største markeder. Planen er, at den rækkevidde skal vokse yderligere gennem det nye partnerskab med Auverture.

“Vi startede begge ud fra det samme ønske om at skabe et miljø, der er skræddersyet til designersmykker for at gøre deres kunstværker tilgængelige for et bredere publikum og sætte designerne i centrum af alt, hvad vi laver. Jeg tror på, at vi med fælles kræfter vil lykkes og blive ledende indenfor vores kategori,” supplerer Bibi Van Der Velden, designer og grundlægger af Auverture.