3 succeshistorier hos danske børnetøjsmærker fra 2024
Danske børnetøjsmærker er i fremgang på flere fronter – se hvilke to brands, der har modtaget internationale priser i året, der er gået og hvilket, der blev reddet fra konkurs.1. Dansk børnetøjsbrand har vundet guld ved Junior Design Awards 2024
Det danske børnetøjsfirma Wheat har siden 2002 designet og produceret børnetøj, fodtøj og tilbehør til alt fra spædbørn til skolebørn. Med fokus på at skabe holdbare designs af høj kvalitet, er deres formål at omfavne børns frihed til at bevæge sig med særlig omtanke for naturen.
2. Medvind for dansk børnetøjsbrand: britisk førstepræmie og butiksåbninger i Sydkorea og Singapore
Det danske børnetøjsbrand Molo oplever stor international vækst og har netop vundet guld ved britisk prisuddeling. Med forhandlere i hele 42 lande mærker det danske børnetøjsbrand Molo sin vækst på det internationale marked – blandt andet med deres senest tilkomne butikker i Shinsegae Department Store i Sydkorea og Paragon Shopping Centre i Singapore.
3. Pompdelux reddet fra konkurs
Mindre end en måned efter det populære børnetøjsmærke Pompdelux blev begæret konkurs, blev der fundet en løsning, så virksomheden ikke behøver at dreje nøglen om. I en pressemeddelelse fra virksomhedens grundlægger Marianne Hoffmann Dyrbøl lyder det, at hun sammen med investorer er lykkedes med at “redde Pompdelux ud af konkursens kløer og sikre, at brandet forbliver i de bedste hænder.”