Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Martin og Jannick Lyneborg-Lindberg

Le Management-ejere indgår i nyt partnerskab som vigtigt led i vækstrejse

Koncernen bag Le Management og Lié Studio tager sammen med ny partner, etableringen af holdingselskabet Brand Institute Group A/S og en markant investering et stort skridt mod indfrielsen af deres internationale vækstambitioner.
Koncernen bag Le Management og Lié Studio tager sammen med ny partner, etableringen af holdingselskabet Brand Institute Group A/S og en markant investering et stort skridt mod indfrielsen af deres internationale vækstambitioner.

“Vi har ledt efter en partner, som både har en stærk økonomi og erfaring med internationalisering og vækststrategier. Samtidig har vi ønsket en partner, der giver os frihed til at fortsætte med at udvikle vores kreative univers,” fortæller Jannick Lyneborg-Lindberg, CEO og medgrundlægger i Brand Institute Group A/S, der blandt andet inkluderer Nordeuropas største modelbureau Le Management og den danske smykkevirksomhed Lié Studio. Den partner har de fundet i Per Christensen, der står bag MS2 Invest, og nu indgår i et ligeværdigt partnerskab med Jannick og Martin Lyneborg-Lindberg som medejer med aktiemajoritet i de virksomheder, der nu ligger under Brand Institute Group A/S.

Modelbureauet Le Management blev grundlagt af Jannick og Martin Lyneborg-Lindberg i Århus i 2010. Siden da har de udvidet forretningen med kontorer i København, Stockholm, Oslo og Hamborg samt etableret børnemodelbureauet Le Management Kids, influencerafdelingen Le Management Society, PR-bureauet HOOD Agency, beauty-brandet Woods Copenhagen, smykkefirmaet Ragbag og senest smykke- og livsstilsbrandet Lié Studio, som Brand Institute Group A/S i dag ejer sammen med model- og influencer-duoen Cecilie og Amalie Moosgaard. Woods Copenhagen og Ragbag ikke er inkluderet i investeringen og den nye ejerstruktur, men bliver drevet videre af Martin Lyneborg-Lindberg, der har store ambitioner for de to brands.

Lié Studio som best case scenario

Lié Studio er et best case scenario for den typer virksomheder, koncernen fremover ønsker at investere i: virksomheder “med et stærkt partnerskab og profiler, der allerede har veletablerede følgerskarer.” Lié Studio, der netop har åbnet butik i København, blev etableret i 2021 og har indenfor sidste regnskabsår oplevet en vækst på årsresultatet på imponerende 1100 procent, og det er netop derfor, at den unge virksomhed er oplagt til at fungere som forretningsmodel for kommende brands.

Ifølge Jannick Lyneborg-Lindberg vil de bruge brandet og opbygningen af det som case med influencer-profiler, der er “100 procent dedikerede til arbejdet og villige til at investere 5-7 år i at udvikle og opbygge et stærkt brand med kvalitetsprodukter.” Derfor har det også været vigtigt at finde en investor, som forstår både den kommercielle del af branding og respekterer de kompetencer inden for branding, e-commerce, indkøb og logistik, som Jannick Lyneborg-Lindbergs team allerede besidder.

“Det, vi er gode til, er branding, og det, vi gerne vil fortsætte med, er at bygge stærke brands. Derfor har det været vigtigt at finde nogen, der har forståelse for den tid og det arbejde, det kræver, så vi ikke bliver hastet ud i dårlige beslutninger,” forklarer Jannick Lyneborg-Lindberg og nævner forkert distribution, som et eksempel på en beslutning, der kunne være potentielt skadeligt i opbygningen af et brand.

Amalie og Cecilie Moosgaard fra Lié Studio
Amalie og Cecilie Moosgaard fra Lié Studio.

Opgivet aktiemajoritet

Med etableringen af Brand Institute Group A/S har Martin og Jannick Lyneborg-Lindberg afgivet aktiemajoriteten i deres virksomhed. Ifølge Jannick Lyneborg-Lindberg er dette en del af hans modningsproces som virksomhedsejer.

“Havde du spurgt mig for fem år siden, havde jeg aldrig overvejet det. Men når man bliver ældre og klogere, indser man, at det ikke nødvendigvis handler om at eje mest, men om at have de rette samarbejdspartnere for at tage de næste skridt – både i forhold til at etablere nye brands og få Le Management ud på flere markeder,” siger han og fortsætter:

“Derudover kan jeg kun dele min tid og opmærksomhed til en vis grænse. På et tidspunkt bliver jeg en begrænsning for den fortsatte udvikling. Det er noget, vi har overvejet nøje, men det sker i en fælles forståelse af, at vi har forskellige interesser. Per interesserer sig for virksomheden og har allerede vist sig som en god sparringspartner på flere områder, samtidig med at han respekterer vores kompetenceområder,” fortæller Jannick Lyneborg-Lindberg, der fortsætter som administrerende direktør og bestyrelsesmedlem for de i dag mere end 100 ansatte i Le Management og Brand Institute Group A/S. 

Den nye konstellation giver ham også mere tid til at fokusere på den strategiske og kreative udvikling af de eksisterende brands i Brand Institute Group samt de nye, der er på tegnebrættet – heriblandt et med en “stor dansk influencer”, som han endnu ikke kan afsløre.

“Jeg har store ambitioner – både for at bygge nye brands og for at få Le Management ud på nye markeder. Vi har blandt andet to nye kontorer i pipelinen. For at indfri disse ambitioner giver det ikke alene tryghed at have en finansielt stærk partner i ryggen, men også en strategisk partner, som man kan se sig selv arbejde sammen med i mange år fremover.”

Fra Per Christensen, administrerende direktør i MS2 Invest, lyder det afslutningsvis i en pressemeddelelse: ”Jannick Lyneborg-Lindberg og team har på under 15 år opbygget Nordeuropas ledende modelbureau og etableret en række andre succesfulde selskaber indenfor mode- og livsstilbranchen. Vi ser et stort potentiale i Brand Institute Group som rammen om en fortsat udrulning af Le Management i nye markeder og skabelsen af nye brands, hvor der trækkes på gruppens opbyggede kompetencer og talentmasse”