Nyt regnskab fra Mini A Ture: “Vores mission går hånd i hånd med at være en profitabel virksomhed"
Børnetøjsbrandet Mini A Tures årsrapport for 2023 er kommet ud og viser en positiv udvikling i deres økonomi.Siden Mini A Tures start i 2002 har de haft fokus på at levere børnetøj, der passer til den danske natur og vejret, der her følger med. Børnetøjsbrandet har nu fremlagt deres årsrapport for 2023, som blandt andet viser et stabilt årsresultat og en stor vækst i deres egenkapital. Der står lige godt 7,5 millioner kroner på deres bundlinje for 2023, hvor der i 2022 stod omkring 7,8 millioner kroner. Deres egenkapital lå i 2022 på lige over 17,7 millioner, men i 2023 rammer den lidt mere end 25,2 millioner kroner.
“Vi har i 2023 videreført vores strategi for Mini A Ture. Vi koncentrerer os fortsat udelukkende om overtøjskategorier, for på den måde at give vores kunder størst mulig succes med Mini A Ture og samtidig, af hensyn til miljøet, begrænse mængden af produceret tøj,” skriver virksomheden i deres årsrapport.
Brandet lancerede i 2023 en garanti på 10 år for et udvalg af deres overtøj. Dette gjorde de for at understøtte ideen om, at overtøj ikke kun behøver at være en del af garderoben for en sæson, men for en langvarig periode. De har derudover også et koncept, de kalder Re-loved, hvor man kan returnere tidligere produkter og få et beløb til køb af andre produkter hos Mini A Ture.
”Jeg synes, at vi mennesker har distanceret os fra naturen og fra hinanden – også inden for børnefamilier. Vi vil gerne inspirere til mere tid sammen, væk fra skærme, ude i naturen. Derfor gør det mig naturligvis stolt, når vores mission også går hånd i hånd med at være en profitabel og ansvarlig virksomhed,” fortæller Signe Tholstrup, CEO og ejer af Mini A Ture, i en pressemeddelelse.