Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

"Så øm, så cute, så cool" – hypet undergrundsbrand lukker

Med overskriften ‘Tryllestøv, tribaltatoveringer og ingen tak til den binære modeindustri’, sender Icon Visions sin – nok – sidste pressemeddelelse ud. En melding om, at brandet lukker efter 6 år og samarbejder med brands som Wood Wood og Mads Nørgaard og en kunstner som allestedssvævende Esben Weile Kjær. Brandet har arbejdet på tværs af sæsoner i upcyclede materialer og små oplag på deres systue i København. Og med en Y2K-inspireret stil har Cecilie Jørgensen været med til at skabe show-looks for kunstnere som Mø, Lina Rafn og Jada – og sidstnævnte giver da også brandet fine ord med på vejen:

’Når jeg har haft Icon Visions på, har jeg følt mig historisk, dejlig og hot, og der er ingen, som kan skabe en hel verden med looks, som Cecilie kan. Når vi har arbejdet sammen, er vi gået til grænserne, vi har taget chancer og haft det ekstremt sjovt. En æra er forbi!’’

Og journalist Felix Thorsen Katzenelson har været med til at skrive de ord, som Icon Visions har valgt som sine sidste. Og også han hæfter sig ved de kunstnere, der har været med til at promovere brandet.

“Forestil dig de her tre fegudmødre, for det gjorde Icon Visions: Lina Rafn, Mø og Jada.
Stjernerne, der ved, at optræden og mode handler om at tro på noget sammen, at det er det, der får
Klokkeblomsts tryllestøv til at virke. Ja, der er allerede kunst, men publikum, beskueren,
muliggør også magien. Icon Visions gider ikke være bestseller, vil hellere holde den største fest.“

Men lukningen af Icon Visions er næppe det sidste, vi har set til Cecilie Jørgensen. Hun har nemlig allerede tidligere haft succes med brandet Cecilie Copenhagen tilbage i 2014, så mon ikke, hun dukker op i en ny ramme med en ny vision?

Icon Visions tager deres sidste dans med deres til dato første modeshow og en afslutningsfest på Copenhagen Contemporary den 25. januar.