Núnoos resultat er mere end fordoblet i nyt regnskab
Det ambitiøse taskebrand har efter nogle års underskud fået vendt væksten og har styrket sin position på flere udenlandske markeder.“Siden vi oplevede tilbagegang, har vi styrket vores virksomhed på flere områder. Vores primære fokus har været at skabe en stabil kerne med dedikerede medarbejdere, en bæredygtig tilgang til at drive virksomhed og danne en grobund for yderligere økonomisk vækst,” starter Rasmus Silfen-Jensen, der er administrerende direktør hos Núnoo, en pressemeddelelse omhandlende deres seneste regnskab.
Og regnskabet afspejler da netop en styrket virksomhed, som for andet år i træk kan meddele om overskud på resultatet efter nogle år med underskud under pandemien. Resultatet havner således lige over en million kroner efter skat for regnskabsåret 22/23. Resultatet efter skat i 21/22 var på lidt under 500.000 kroner. Det øgede resultat kan spores tilbage til virksomhedens bruttofortjeneste, som er steget fra lidt over 5,8 millioner sidste regnskabsår til lige knap 8,4 millioner i dette regnskabsår.
“Vi ser disse tal som en bekræftelse på, at de strukturelle og organisatoriske ændringer, vi implementerede, har været en succes,” fortæller Rasmus Silfen-Jensen i pressemeddelelsen, hvor det også fremgår, at Núnoo har haft succes med at udvide og styrke sin position til blandt andet Spanien, Holland og Belgien.
Núnoo forventer at fortsætte væksten, og derfor har de også øget medarbejderstaben fra 12 til 15 for at understøtte denne vækst. Samtidig skriver de i regnskabets ledelsesberetning, at deres grønne ambitioner vokser med den økonomiske vækst, og at de arbejder mod og håber at opnå en B-Corp-certificering af virksomheden snarest.