“Med idéen om hvile som inspiration." Tekla og Birkenstock i nyt samarbejde
Tekla og Birkenstocks nye samarbejde bygger på deres fælles fokus på komfort – og kærlighed til farver og striber. Se billederne af den nye kollektion her.Få er så rendyrkede i deres univers, æstetik og produkt som det tyske skomærke Birkenstock og det danske homeware-brand Tekla. Og slår man de to sammen, bliver det ikke meget mere oplagt.
Og det er netop, hvad Tekla og Birkenstock har gjort i deres første samarbejde. Kollektionen ikke bare deler deres fælles værdier indenfor komfort og kvalitet. Den markerer også udforskningen af nye territorier for dem begge: Birkenstocks første forsøg ud i tøj og Tekla i fodtøj.
“Der er en naturlig synergi mellem Birkenstock og Tekla med håndværk og kvalitet som omdrejningspunkt for alt, hvad vi gør. Vi ønskede at udforske dette yderligere med en kollektion, der ser på idéen om hvile som en form for inspiration,” lyder det i en pressemeddelelse fra Creative Lead Christoffer Lundman fra Tekla.
“Ved at kombinere vores respektive ekspertiser, leverer vi en kollektion, der ikke blot er pæn, men også manifesterer følelsen af hjem. Vi deler troen på, at dette er mere end blot et fysisk sted, men også en følelse af komfort, intimitet og genkendelighed. Vores særligt udviklede produkter tilbyder vores kunder at tage denne følelse med sig, hvorhen de går,” supplerer Birkenstocks Managing Director, Klaus Baumann.
Til samarbejdet har de to brands redesignet Birkenstocks ‘Nagoya’-og ‘Uji’-sandal. Derudover har de skabt en kollektion af oversize og unisex sleepwear i Teklas karaktertiske bomuldspoplin. Alt sammen i et specialdesignet farveunivers af skifer, hvede, lilla og pudder – og, selvfølgelig, striber.
Kollektionen lanceres den 12. oktober 2023 online samt i Teklas butik i København samt globalt den 17. oktober. Se den medfølgende kampagne af Ben Beagent og lookbook af Ola Rindal herunder.