Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Endnu større ambitioner for Les Deux: “Vores bedste år hidtil”

Det danske herretøjsbrand leverer igen et flot resultat med deres seneste regnskab for et år, der har budt på en international butiksåbning og stor vækst.
Det danske herretøjsbrand leverer igen et flot resultat med deres seneste regnskab for et år, der har budt på en international butiksåbning og stor vækst.

“2022 har været vores bedste år hidtil. Det er resultatet af stor dedikation fra hele Les Deux-teamet, vores gode samarbejdspartnere og vores loyale kunder, og vi kan alle være meget stolte over de gode resultater,” lyder det fra Les Deux’ medstifter, Andreas von der Heide, i en pressemeddelelse om deres netop offentliggjorte regnskab for år 2022.

Og et rekordregnskab er ikke noget nyt for Les Deux, der de sidste fem år har overgået sig selv med det ene regnskab efter det andet.

I pressemeddelelsen fremgår det yderligere, at herretøjsmærket har haft en “høj tocifret vækst i omsætning,” som har medført en bruttofortjeneste på over 84 millioner kroner. Det giver et resultat før skat på 43.191.861 kroner. I 2021 var resultatet før skat på 39.535.088 kroner. 2022 har også budt på Les Deux’ første internationale butiksåbning i Oslo samt åbningen af 14 shop-in-shops i blandt andet Galeries Lafayette i Paris.

“Vi har en solid og sund forretning, der giver os god mulighed for fortsat at investere i at bygge videre på vores vækst og udfolde det store potentiale for Les Deux. Den gode position, vi har skabt, er drevet af godt, gammeldags købmandskab, og vi kan tydeligt se på resultaterne over de seneste år, at vores strategi lønner sig,” siger Kristoffer Haapanen, administrerende direktør i Les Deux, i pressemeddelelsen.

Den øgede vækst har også medbragt flere medarbejdere hos Les deux, hvor de gennemsnitligt antal beskæftigede er steget fra 64 i 2021 til 92 i 2022. Og væksten har de også taget med sig ind i 2023, hvor Bloomingdales er kommet på brandets forhandlerliste i både Los Angeles, San Francisco og hovedbutikken i New York. Og det skal ikke stoppe der:

“Vi leverer på vores vækstplan, og vi forventer fortsat at vokse os større i 2023, hvor vi allerede er kommet godt fra start. Vi har store ambitioner for at udfolde Les Deux’s fulde potentiale i årene, der kommer,” siger Kristoffer Haapanen.

Og Andreas von der Heide istemmer afsluttende:

“Vi fortsætter med at investere i vores kunder, vores vigtige samarbejder med dygtige forhandlere og hele Les Deux-teamet. Vi kan tydeligt mærke, at vores stærke DNA og de værdier, vi står for, bliver anerkendt internationalt, og med et stærkt salg viser vi igen, at der er stor interesse for Les Deux – både herhjemme og i udlandet.”