Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

“Overgået vores vildeste forventninger”: nyt smykkebrand fremlægger første regnskab

Influencer-tvillingerne Amalie og Cecilie Moosgaard, som sammen står bag Lié Studio, har på under to år skabt en rentabel – og voksende – forretning.
Influencer-tvillingerne Amalie og Cecilie Moosgaard, som sammen står bag Lié Studio, har på under to år skabt en rentabel – og voksende – forretning.

Selvom Amalie og Cecilie Moosgaard stadig er i starten af 20’erne, har de allerede en lang karriere i modebranchen bag sig. Siden tvillingesøstrene, der oprindeligt er fra Ikast, blev opdaget på gaden i Aarhus og gik deres første show i Milano – for Prada af alle modehuse – er de blevet kendte ansigter i branchen både ude og hjemme. Både som modeller, men også privat, hvor deres karakteristiske, minimalistiske stil i dag har skabt dem tilsammen 695.000 følgere på Instagram.

Og netop dén stil har de to søstre siden besluttet at skabe en ny karrierevej på, da de i slutningen af 2021 kastede sig ud i et nyt kapitel og sammen stiftede smykkebrandet Lié Studio. Et mærke, der siden har været svært at overse i modebilledet med deres personlige take på bløde hoops, kugleørenringe og -kæder i sølv og forgyldt sølv, som i dag sælges i lokale forhandlere som Nué-butikkerne i København og Støy i Aarhus – og mere end 50 udenlandske forhandlere spredt over Asien, USA og Europa.

Og den popularitet viser sig da også allerede i virksomhedens resultater. Brandet har netop lagt sidste hånd på deres første regnskab, årsregnskabet for 2022. Et regnskab, som dog først endeligt fremlægges til juni, men som, ifølge virksomheden selv, allerede nu – halvandet år inde – vidner om en rentabel forretning med et resultat af primær drift på over 740.000 kroner. Og dét tal blev overgået allerede i første kvartal af 2023, fortæller de to søstre:

“Vi er meget begejstrede for vores økonomiske resultater for både 2022 og første kvartal af 2023, og de har overgået vores vildeste forventninger. De bemærkelsesværdige resultater skyldes vores teams hårde arbejde og dedikation, samt positiv respons fra vores loyale kunder,” siger stifterne i en pressemeddelelse og fortæller, at de også har store ambitioner for 2023, hvor de blandt andet lanceres på Net-a-Porter i slutningen af maj samt udvider brandets produktsortiment med en ny – endnu ikke afsløret – kategori i sensommeren. Og af denne grund forventer Lié Studio også en tocifret millionomsætning i år – en stigning på 230 procent.

“2023 bliver et enormt spændende år for Lié Studio, og vi ser frem til at fortsætte vores vilde vækstrejse og fortsat udvide brandets tilstedeværelse,” afslutter Amalie og Cecilie Moosgaard.