Ny selvkærlig kategori vinder indpas i skønheds- og modebranchen
Et nyt samarbejde i Mads Nørgaards projektrum GUL tapper ind i en generel tendens indenfor intimpleje og seksuel velvære, der har sendt vibrationer gennem beauty-verdenen.Siden pandemien og de medfølgende nedlukninger er det som om, vi har fået øjnene op for, hvor rart det er at have det, ja, rart. Modebrands inkorporerer mere komfortable og bløde styles, sko behøver ikke være nogle, man længes efter at få af igen, og skønhedsrutiner er blevet til plejerutiner, hvor det ikke – udelukkende – handler om at se godt ud, men også om at have det godt. Og i forlængelse af det har en ny kategori, nemlig den intime pleje og seksuelle velvære, sneget sig ind i skønheds- og modebranchen.
I dag åbner Mads Nørgaards projektrum, GUL, dørene og samtalen op for den intime velvære, når sexshoppen Peech rykker ind med events og produkter. Peech har en mission om at ændre det tabu, der er omkring sex og sexlegetøj, og skabe plads til at tale åbent om emnet. Samtidig ønsker de at afmystificere og nytænke brugen af sexlegetøj ved blandt andet at tilbyde produkter, som er pæne og lækre, bløde at røre ved og mere ligner pyntegenstande fremfor den famøse ‘rabbit’, som blev kendt i Sex and the City.
I Magasin har den intime velvære ligeledes fået plads på både webshop og i de fysiske butikker, da “intim velvære bør være lige så fast en del af plejerutinerne som balsam i badet,” som det lød i forbindelse med lanceringen. Også Rudolph Care har budt den nye kategori velkommen, ligeledes i et samarbejde med Peech, da de omkring valentinsdag sidste år lancerede et ’Self Lovers’-sæt og dedikerede dagen til at fokusere på selvkærlig pleje. Ligeledes har Beauty-brandet Mantle lavet serien ’The Pussy Collection’, som nok ikke kræver nærmere forklaring, og hos Ara’kai har man tilføjet kategorien ’Sexual Wellness’ til webshoppen.
“Vi er enormt glade for at kunne støtte op om Peechs mission, der sætter krop, køn og identitet på dagsordenen og åbner samtalen om sex til at handle om sundhed og velvære og ikke skyld og skam. Deres eventprogram er både sjovt og vigtigt for at nuancere billedet af sexlegetøj. Vi håber, at så mange som muligt, uanset køn, alder og baggrund, vil deltage,” siger Mads Nørgaard om Peechs indryk i GUL i en pressemeddelelse.
Peechs pop up vil være at finde hos GUL på Læderstræde 14, København K, frem til den 13. maj, hvor der kan købes produkter og løbende vil blive afholdt events. Du kan holde øje med programmet på www.peech.dk, på Facebook-siden ‘Peech’, Instagram @gulproject og www.madsnorgaard.dk.