Det var ikke mere end få måneder siden, at Josefine Laigaard havde sat sig i direktørstolen hos Saks Potts, da hun i juli 2022 fremlagde første årsregnskab som direktør for virksomheden. Et regnskab, der trods faldende top og bund var fuldt ud forventet, da brandet i perioden havde investeret tungt i en re-positionering, der “på lang sigt skal være med til at gøre Saks Potts endnu mere relevant og konkurrencedygtig på en international skala,” som hun dengang fortalte Fashion Forum.

Nu har Josefine Laigaard så fremlagt endnu et regnskab i rollen som CEO, nemlig resultaterne for 2022. Og de viser, at bruttofortjenesten er steget betydeligt igen, fra de knap 4 millioner kroner i 2021 til 5,6 millioner i 2022. Årets resultat landede på 208.014 kroner mod 338.465 kroner året før.

Ifølge den administrerende direktør, er der stor tilfredshed med udviklingen:

“Vi er meget tilfredse med vores 2022-resultat. Vi har vækstet toplinjen med knap 28 procent og fortsat investeret i vækstinitiativer, herunder især brand og internationalisering, samt ansat flere til teamet, som en del af yderligere professionalisering hos Saks Potts. Så vi er kommet godt fra start i 2023 og følger vækstkurven,” siger hun til Fashion Forum i forbindelse med offentliggørelsen af de nye tal.

Men Saks Potts er ikke alene om at have haft et godt 2022 – flere modevirksomheder tog store skridt fremad i året, men udtrykker alligevel bekymring for indeværende år med blandt andet global usikkerhed, inflation og ændrede forbrugsmønstre som begrundelse. En bekymring, vi spurgte Josefine Laigaard, om hun deler:

“Vi ser positivt på 2023 og er kommet fra start som planlagt, men tager selvfølgelig forbehold for, hvordan verden ser ud i vores planer som alle.”