Ny CEO hos Rains skal sikre fortsat international vækst
Med Steen Borgholm som ny Group CEO og en ny position som CEO for Rains’ nordamerikanske datterselskab fortsætter virksomheden kursen mod international succes.Det er store ambitioner og konstant vækst, der tegner billedet, når man ser mod Rains. Med et regnskab, der sidste år kunne afsløre en vækst på 26,3 millioner kroner siden året inden og et salg, der var øget med 45 procent, må man sige, at det går godt for brandet. Den vækst skal nu hjælpes yderligere på vej med ansættelsen af Steen Borgholm som virksomhedens Group CEO. Steen Borgholm overtager dermed styringen fra Jan Stig Andersen, der i stedet træder ind i en ny rolle som CEO for virksomhedens nordamerikanske datterselskab.
Med Jan Stig Andersen som CEO for det nordamerikanske selskab er målet at øge salget i Nordamerika til 500 millioner kroner over de næste fem år.
“Det nordamerikanske marked spiller en afgørende rolle for vores ambitioner, og vores succes er afhængig af en kompetent og erfaren ledelse, som er tæt på forretningen,” fortæller medstifter af Rains Daniel Brix Hesselager i en pressemeddelelse.
“Fra skandinavisk overtøj til internationalt modebrand”
Steen Borgholm har sin baggrund i en stilling som administrerende direktør i Ecco, hvor han var fra 2017 og indtil 2021. Nu er han klar til at lede Rains ind i det, de i pressemeddelelsen kalder deres “nye fase,” hvor ambitionen er at tredoble omsætningen i løbet af de næste fem år.
“Vi er glade for, at Steen har påtaget sig rollen som virksomhedens nye CEO. Det er en omfattende opgave, som kræver de rette kompetencer og erfaring. Steen har skabt flotte resultater gennem sin karriere, og han er en person, som vi mener, passer til vores kultur,” fortæller Daniel Brix Hesselager.
De seneste tre år har Rains været i gang med en større udvikling, blandt andet ved nu at omfatte fulde kollektioner fremfor alene det overtøj, som de startede med. Med tre modeshows på den officielle kalender i Paris har brandet understreget denne udvikling og slået sig fast i en international skala som et helstøbt modebrand.
“Rains er i gang med en transformation fra skandinavisk regntøj til et internationalt modebrand. Det er en proces, som først lige er begyndt. Derfor værdsætter vi at få en erfaren CEO med kompetencer indenfor både strukturelle og marketingrelaterede aspekter til at bygge en global livsstilsvirksomhed,” supplerer medstifter Philip Lotko i pressemeddelelsen.
“Mest ambitiøse produktion til dato”: Rains fløj højt i Paris