2022 var et år med flere store investeringer hos Munthe A/S, der både rykkede til nyt, stort kontor på Danneskiold-Samsøes Allé i København og udvidede på PR-fronten med den erfarne profil Paolo Savi i rollen som Global PR & Marketing Manager. Men det er da også en virksomhed, der de seneste år har vist positiv fremgang – og det fortsætter. Det viser Munthes nyeste regnskab for 2022, som netop er blevet fremlagt. Omsætningen er ikke offentliggjort i regnskabet, men har, ifølge virksomheden selv, oplevet en tocifret stigning i året.

I regnskabet finder man dog bruttofortjenesten, som er vokset fra 30,9 millioner kroner i 2021 til 34,2 millioner i 2022. Bundlinjen forholder sig nogenlunde stabil og lander på et resultat efter skat på 11,3 millioner kroner mod 11,8 året før.

Stifter og kreativ direktør Naja Munthe er da også stolt af udfaldet af året:

Jeg er rigtig godt tilfreds med, at vi holder så god en omsætning i et år, hvor vi har lavet en del investeringer i blandt andet et nyt showroom og har oprustet på medarbejderfronten. Det har været et usikkert år, hvor specielt situationen i Europa har haft store konsekvenser for både væksten, kundernes købsmønstre og en markant stigning på råvare- og energipriserne. Dette til trods har vi formået at holde indtjeningen på samme niveau, som det forgangne år,” siger hun i en pressemeddelelse og fortæller afslutningsvist om målene for det nye år:

“Vi er beriget med et medarbejderteam, som aldrig har mistet fokus og igen har ydet maksimalt for at flytte os til dér, hvor vi er nu. Dette gode udgangspunkt skal bruges til at styrke vores position yderligere – både internationalt og i Danmark. I 2023 vil vi fortsat koncentrere os om at forstærke vores brand, så vi forbliver opdaterede, nærværende og relevante for vores kunder.”

Munthe er i næste uge aktuel med et show under Copenhagen Fashion Week AW23, torsdag kl. 10.