“I løbet af mine ti år i branchen, hvor jeg har arbejdet med wholesale, PR og kommunikation for modebrands, har jeg altid søgt efter et salgsagentur, der kunne tilbyde en 360 graders løsning for brands i Skandinavien. Samtidig tror jeg på, at flere og flere brands vil være på udkig efter et agentur-set up, når det kommer til salg i lyset af det nuværende økonomiske klima.”

Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Thérèse Hellström, der netop har stiftet det nye skandinaviske salgsagentur La Mode Agency. Hun har, udover flere TV-vært-opgaver i Sverige, tidligere været både Global Head of PR og Fashion Director hos Custommade, modejournalist på ELLE Sverige og PR Manager for 2NDDAY.

Gennem sin nye satsning ønsker hun at repræsentere både nordiske og internationale brands i hele Skandinavien fra hovedkontoret i Stockholm – der sæsonvist udvides med showrooms i både Oslo og København. Målet er at skabe salgsstrategier for brands, der er tilpasset det omskiftelige marked indenfor retail og e-commerce – og allerede nu har agenturet skrevet kontrakt med en række brands, heriblandt 7 Days Active, Andiata, Arabella London, By Far, ByTiMo, Custommade og Lescarf.

“Jeg er meget glad for at være en del af dette interessante, nye salgsagentur. At kunne tilbyde vores brands en salgsstrategi for hele det skandinaviske marked samtidig med en salgsfokuseret PR-indsats vil skabe en mere effektiv etablering på markedet for hele vores portefølje. La Mode Agencys portefølje af stærke nordiske såvel som anerkendte internationale brands skaber et perfekt miks for alle former for butikker. Da vi tilbyder muligheden for enten at arbejde med alle markeder eller kun nogle få indenfor ét territorie, kan vi være meget fleksible alt efter et brands behov,” supplerer My Andrén, Partner & Sales Manager i det nye agentur.

La Mode Agency blev lanceret den 11. januar 2023.