Tilbage i august kunne vi skrive, at Spalt PR havde styrket bureauets danske team med to erfarne ansigter fra magasinbranchen, ligesom at de i 2022 alene havde øget brandporteføljen med 25 nye brandkunder i hele Norden. Men nu udvider de igen på medarbejderfronten med ansættelsen af Tina Svoldgaard i en nyoprettet stilling som Brand Director. Herfra skal hun arbejde tæt med især Natasha Skou, der er Country Manager for Danmark og COO for Spalt PR Nordics.

Tina Svoldgaard har et udførligt CV med mere end ti års erfaring indenfor især PR, marketing og kommunikation hos blandt andre Agency V, hvor hun var Managing Director frem til 2019.

Derudover har hun været ansat som Head of Communication hos Revolver og Brand Director hos Rabens Saloner frem til november i år. Tina Svoldgaard har gennem de seneste 12 år også arbejdet freelance for blandt andre Soulland som PR-konsulent samt de seneste syv som indkøbs- og PR-konsulent for Pitti Uomo. To opgaver, hun vil fortsætte med sideløbende med stillingen hos Spalt PR.

“Jeg er glad for, at Natasha Skou har inviteret mig med på Spalt PR-holdet med en nyoprettet stilling som Brand Director. Vi har arbejdet sammen af flere omgange. Natasha ansatte mig i sin tid til en stilling på Agency V, inden hun senere skiftede til Spalt PR. Senest har Natasha været en god samarbejdspartner omkring shows for Soulland og Rabens Saloner. Det betyder, at vi kender hinandens arbejdsgange og kompetencer bedre end nogle andre – og det er selvfølgelig en kæmpe fordel og grundlaget for, at jeg nu sidder hos Spalt PR,” siger hun til Fashion Forum.

Værdiskabende branderfaring

Hun Spalt PR får Tina Svoldgaard blandt andet ansvaret for bureauets brandportefølje og herunder danske kunder i samråd med Natasha Skou og den øvrige nordiske ledelse. Udover de mere klassiske PR-opgaver, kommer hun sammen med teamet også til at arbejde med blandt andet art direction på content- og kampagneskydninger samt showproduktion.

“Jeg er utrolig glad for at byde Tina velkommen i teamet i takt med at Spalt PR vækster, ikke bare på det danske marked, men også vores nordiske afdelinger. Det skaber mulighed for et større fokus på vores virksomhed som helhed på de nordiske markeder. I takt med de udfordringer og beslutninger, som vores kunder kan stå overfor i 2023 med tiden i mente, så er det værdiskabende at kunne tilføje den interessante branderfaring, Tina har med sig,” supplerer Natasha Skou.

Tina Svoldgaard tiltrådte sin stilling den 1. december.