Hypet livsstilsbrand får ny kreativ direktør
Det bliver medgrundlægger af 7 Days Active Simon Rasmussen, der nu indtræder som kreativ direktør.Der blev kigget internt, da man igangsatte processen med at udpege en ny kreativ direktør til livsstils- og sportsbrandet 7 Days Active. Og det er da også en oplagt profil, Simon Rasmussen, der nu tiltræder stolen – en stol, der har stået tom, siden ledelsen valgte at stoppe samarbejdet med Malkit Singh. Simon Rasmussen er nemlig medejer af brandet og har fra start været ind over blandt andet 7 Days Actives shows under modeugerne herhjemme.
“7 Days Active har på kun tre år etableret sig som en stærk international spiller, og med Simon ombord som kreativ direktør tager vi endnu et skridt mod at sikre den position. Simon har været med siden grundlæggelsen og har derfor et indgående kendskab til brandet, mens han samtidig kan bidrage med sin internationale ekspertise. Vi har mange spændende projekter i gang, som show under modeugen i København i februar, deltagelse på modeugen i Paris i januar og ikke mindst en masse nye samarbejder. Og her vil Simon spille en stor rolle i fortsat at udvikle brandet sammen med resten af teamet,” siger CEO Stine Bering, der tiltrådte sin position tilbage i august, i en pressemeddelelse.
Fokus på det amerikanske marked
Firmaet, der blev grundlagt i 2019, oplevede stor opgang i forbindelse med coronanedlukningen, hvor leisure wear for alvor blev en fast del af hverdagsgarderoben. Her oprustede man også på medarbejdere og gik i den periode fra tre til ti medarbejdere i forlængelse af virksomhedens markante vækst både nationalt og internationalt. Nu er det særligt på det globale marked, 7 Days Active ønsker at sætte yderligere ind – også i den kreative retning.
“I kraft af mit medejerskab i virksomheden ligger det mig allerede meget nært, og det var derfor et naturligt skridt at indtræde som kreativ direktør. Her kan jeg trække på mine mange års erfaring med at arbejde med brands på en global skala. Jeg kan personligt relatere til universet og ser frem til udfordringen med at styrke 7 Days Actives internationale profil,” lyder det supplerende fra Simon Rasmussen, der er bosat i New York og er stylist og grundlægger af Office Magazine – et magasin, han sideløbende vil fortsætte sin nuværende rolle som chefredaktør for. Det amerikanske marked ligger i naturlig forlængelse heraf, og her vil man starte med øget indsats indenfor PR og kampagner med udgangspunkt i Los Angeles.
7 Days Actives ejerkreds består af grundlægger Anders Degn, medgrundlægger Simon Rasmussen, Jakob Langemark og Henrik Fjordbak, og brandets internationale forhandlerliste tæller mode- og livsstilsbutikker som Luisaviaroma, Ssense, Browns Fashion, Mr. Porter, Selfridges, Kith med flere.