Nye tal fra IC Group: omsætningen vokser, men bundlinjen er stadig rød
Koncernen bag By Malene Birger og Tiger of Sweden har i årsregnskabet 2021/22 øget sin omsætning med 15 procent og mere end halveret sit minus på bunden.Det har været nogle hårde år for IC Group, der især i regnskabet 2019/20 var ramt på sine resultater med en blødende bundlinje på minus 154 millioner kroner.
En udvikling, der året taget i betragtning ikke overraskende skyldtes pandemien, som førte til det store og “uventede” tab, som koncernen dengang udtrykte det i sin ledelsesberetning. Året efter var bundlinjen i bedring – til minus 26 millioner kroner, mens toppen dog var endnu mere ramt med en omsætning, der var røget ned på 709 millioner kroner fra 862 millioner året før.
Men nu ser det ud til, at der er bedring på vej. Langsomt, men på vej. I IC Groups nye årsregnskab for 2021/22 ses det, at omsætningen nærmer sig niveauet fra 2019/20 med 812 millioner kroner – en stigning på 15 procent fra året før. Årets resultat efter skat er også i fremgang – men dog stadig rød – med minus 10,7 millioner kroner.
Resultater, der ikke uddybes i regnskabets ledelsesberetning foruden, at de “stemmer overens med forventningerne.”
IC Group har tidligere haft en noget større brandportefølje, men solgte i april 2018 Peak Performance. Siden blev Designers Remix solgt i slutningen af 2018 og Saint Tropez i starten af 2019, så koncernen i dag ejer brandsene By Malene Birger og Tiger of Sweden.