Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Bestseller-brand i stor satsning: vil åbne 30 nye butikker i Europa

På bare to år skal Selected Homme/Femme blive markant mere tydelig i gadebilledet, fortæller Brand Director Daniel Mayer, der har stået i front for mærkets nyligt opdaterede strategi.
På bare to år skal Selected Homme/Femme blive markant mere tydelig i gadebilledet, fortæller Brand Director Daniel Mayer, der har stået i front for mærkets nyligt opdaterede strategi.

Det stod klart, at der er blevet skruet godt op for ambitionerne for det nu 25 år gamle Bestseller-mærke Selected, da vi tilbage i juni kunne fortælle om en ny brandstrategi, der skal føre dem tættere på kunderne og ud i endnu mere vækst. En strategi, der er kommet til verden på baggrund af en “omfattende evaluering af brandet og vores måde at arbejde på,” som Brand Director Daniel Mayer dengang fortalte. Og allerede der blev der da også kort luftet tankerne om en ditto opdateret retailplan – en plan, som Selected nu afslører omfatter åbningen af 30 nye butikker på tværs af Nordeuropa i løbet af bare to år. Og det er oveni i de 37 butikker, som Selected allerede nu har på tværs af Europa.

Selected, Aarhus

Ud af de 30 åbnes 20 af de nye i Skandinavien, mens de resterende butikker spredes ud i udvalgte europæiske lande. Sideløbende etableres op mod 100 nye shop-in-shops primært i Skandinavien, men også i Tyskland, Østrig, Schweiz og Benelux.

“Det er en ambitiøs vækstplan. Men vi tror på den. Vi er sikre på, at der er markedspotentiale for et nordisk brand med et internationalt udsyn, som kan byde ind med noget anderledes. Vi vil prioritere markeder og partnere, som er et godt match til Selected, og så arbejde fokuseret på at opbygge en tilstedeværelse på de markeder,” siger Daniel Mayer i en pressemeddelelse og tilføjer om det ligeliges opdaterede butiksdesign:

“Vi kommer også til at introducere et helt nyt koncept i nye showrooms, fysiske butikker og shop-in-shops. Visuelt bliver vores lokationer opdateret ned i mindste detalje.”

Retailstrategien skydes i gang med åbningen af deres nyrenoverede flagskibsbutik i Ryesgade i Aarhus, der slog dørene op i sidste uge.

Meget kan tyde på, at Bestseller generelt satser stort på B2C. I sidste uge kunne koncernen nemlig også fortælle, at 180 nye og ombyggede butikker vil åbne under Only-brandet det kommende år i Europa.

Selected, Aarhus