Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nyt strategisk bureau vil lave PR med talentet i fokus

Med ønsket om at skabe en fælles ramme for repræsentationen af kreative talenter og brands har holdet bag Nyholm management startet en hybrid mellem agentur og kommunikationsbureau ved navn e45.
Med ønsket om at skabe en fælles ramme for repræsentationen af kreative talenter og brands har holdet bag Nyholm management startet en hybrid mellem agentur og kommunikationsbureau ved navn e45.

e45 er navnet på en vej, de fleste af os har stiftet bekendtskab med. En vej, der som en fælles europæisk hovedåre strækker sig over 4985 kilometer – fra Alta i Norge ned igennem Jylland for at slutte i Gela i Italien. Men e45 er også navnet på et nyt bureau, der som en slags kreativ hybrid mellem agentur og strategisk kommunikationsbureau ligeledes har til formål at forbinde forskellige, men stadig tæt relaterede, enheder – i denne sammenhæng brands og talenter eller influencere.

Bag e45 står blandt andre Kristian Nyholm, stifter af Nyholm management, der repræsenterer talenter fra Freja Wewer til Laid Back og Kwamie Liv. Derudover har han en lang karriere indenfor især musik, men også mode med tidligere stillinger som blandt andet Head of Sales hos Soulland. Og netop dén baggrund er med til at give E45 et unikt udgangspunkt, mener Kristian Nyholm, der har taget sine klienter fra Nyholm management med over i det nye bureau. For e45 er netop skabt med ønsket om at bygge bro mellem talent management og strategisk kommunikation, branding og PR.

“e45 tager afsæt i vores erfaring fra management med kreative mennesker, hvor vores viden, netværk og intuition om, hvornår man siger ja og nej i de rigtige situationer sættes i spil,” fortæller Kristian Nyholm, der dog ikke har startet e45 alene. Bag bureauet står en erfaren partnertrio, der udover ham selv består af Zachariah Wedel, der har været en del af Nyholm management i tre år, samt Philip G. Lovelace, som har ti års international erfaring som stifter af det kreative bureau BAM i Berlin – og dermed strækker bureauets rækkevidde længere ned igennem Europa. Kristian Nyholm fortæller videre:

“At forstå, udvikle og formidle en vision fra en artist eller et brand til et større marked, det er samme mekanisme, der skal til. Vi mener, at vi har et unikt udgangspunkt, fordi vi kommer fra kulturen med de artister, vi skaber med, og derved kan skabe en strategi med vores samarbejdspartnere, som er anderledes, effektiv og mere troværdig.”

Tager udgangspunkt i kunstneren

Målet med e45 er altså at skabe et bureau på en ny måde – at ryste posen lidt, som Kristian Nyholm selv siger det. For stifterne bag mener ikke bare, der er et uudnyttet potentiale, de mener også, at der er behov for at skabe forandring i måden, man i dag arbejder med branding, kommunikation og talent management på – og især i kombinationen imellem de tre.

“Det er centralt for vores strategi og måde at gå til opgaven, at vi tager udgangspunkt i kunstneren fra start. Vi er vant til at sidde med talentet og deres vision. Og så sidder vi jo også på nogle kompetencer hos talenterne selv, som vi gerne ser blive sat mere i spil i arbejdet med et brand,” lyder det videre fra holdet bag e45, der derfor vil tilbyde holistiske løsninger indenfor strategi, branding, music direction, produktion, livsstilskommunikation, brandaktiveringer med mere. Og deres felt dækker både musikbranchen, men i stigende grad også mode- og livsstilsbranchen.

“e45 er en naturlig forlængelse af, hvem vi er, og hvem vi arbejder med. Vores klienter har taget udgangspunkt i musik med acts som Laid Back, Kwamie Liv, Jeuru og er sidenhen blevet suppleret med talenter med afsæt i mode. For eksempel stylist og Fashion Director på det tyske magasin 032c Ras Bartram, den svenske fotograf Ellen Nielsen, som har arbejdet som Visual Director for Kanye (West, nu blot Ye, red.), og Freja Wewer, som er aktuel med egen kollektion og creative direction for Acne Studios. Derfor er det naturligt at målrette og udvide, så vi kan samarbejde med brands på samme niveau som de musikere og talenter, vi arbejder med, og gerne hvor vi sætter det hele i spil samtidigt. Mest af alt handler det om at skabe sin egen bane, så vi har flere strenge at spille på.”

e45 bliver lanceret i dag og har, udover de eksisterende talenter fra Nyholm management, også allerede nu en bredt favnende, men kurateret brandportefølje bestående af Melissa Bechs nye mærke, Enkel Studio, Sunflower, (di)vision, Asics og parfumebrandet Le Labo. Udover de tre partner, har e45 ansat Lasse Nord, uddannet antropolog med fire års erfaring som PR-konsulent, der skal lede teamets PR-indsats på de nordiske markeder.