Ny direktør for CIFF har sin ballast fra beauty-branchen
Med ledelseserfaring fra beautybranchen bliver det Sofie Dolva, der overtager styringen som ny direktør for den internationale modemesse.Med en nært forestående modeuge og dermed også modemessen CIFF lige om hjørnet, har der siden offentliggørelsen af direktør Christina Neustrups afsked været spænding omkring, hvem der skulle overtage posten. Og det præsenteres så i dag; Sofie Dolva, der tidligere har været blandt andet Business Unit Director hos L’Oreal og senest salgs- og marketingdirektør i haircare-virksomheden Lulab, er den nye direktør i CIFF. Fra sine tidligere stillinger har hun erfaring med salg, markedsføring og ledelse, og disse kompetencer skal hun nu sætte i spil i Bella Group, hvor målet er yderligere at stadfæste messens position både nationalt og internationalt.
“Uanset om vi taler startup eller på globalt virksomhedsniveau er jeg drevet af, hvordan ændrede forbrugsmønstre og samfundsdynamikker bliver en motor fremfor en forhindring. I tidligere jobs har min udfordring været skiftet fra fysisk til online handel. Nu handler det i stedet om at bistå CIFF og modebranchen med at finde fornyet fodfæste ovenpå en pandemi med helt nye brydningsflader, hvad angår produktionsformer og kommercielle behov,” siger Sofie Dolva i en pressemeddelelse, hvor hun fortsætter:
“Dertil har CIFF en helt unik mulighed for at drive forandring gennem fællesskaber. CIFF er meget mere end de halvårlige branchemesser – det er en vidensplatform, der samler aktører på tværs af brands, indkøbere og medier med det klare formål at pege dansk mode i en endnu mere konkurrencedygtig, bæredygtig og digital retning.”
Med Sofie Dolvas erfaring fra beauty-branchen har ejerne af CIFF Bella Group valgt at lægge nye elementer ind under direktørens ansvarsområder. Hermed kommer hun også til at stå for Bella Centers vintagemarkeder og lagersalget DesignerForum.
“Vi ser en tydelig tendens i retning af mere genbrug og bæredygtig omtanke i mode- og livsstilsmålgrupperne. Vi har blandt andet at gøre med en generation af unge, der er drevet af et stort behov for at udtrykke sig gennem påklædning, men også har klare holdninger til klima og overforbrug. Med Sofie ved roret i det nye CIFF har vi store forventninger til, hvad der kan komme ud af yderligere at udforske krydsfeltet mellem det nyproducerede, det overskydende og det genanvendte,” fortæller kommerciel direktør for Bella Center og Bella Arena Kevin Helsinghof i pressemeddelelsen.
Denne sæsons messe, som bliver CIFF’s 59’ende udgave, vil føres an af både Sofie Dolva og Christina Neustrup, som starter i sin nye stilling som CEO og partner for smykkefirmaet Kinraden den 15. august.