Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Bestseller udvider igen: satser på nyt herrebrand

Under navnet R.D.D. – Royal Denim Division – vil modegiganten skabe klassisk tøj til mænd, der skal “ holde over flere sæsoner.”
Under navnet R.D.D. – Royal Denim Division – vil modegiganten skabe klassisk tøj til mænd, der skal “ holde over flere sæsoner.”

Bestseller er en af ​​de største modevirksomheder i verden med 17.000 ansatte, 2600 butikker og mere end 20 individuelle brands. Og de vokser fortsat. I april i år blev endnu et mærke tilføjet til familien med fokus på kønsneutralitet under navnet IIQUAL.

Men nu er de klar til at præsentere endnu et brand i folden – denne gang peget specifikt mod herrerne. Som nyeste skud på stammen er nemlig netop tilføjet R.D.D. – Royal Denim Division. Et brand, der, som det står beskrevet i pressemeddelelsen, “er skabt til at holde over flere sæsoner.” Noget man ellers ikke entydigt forbinder high street-giganten Bestseller med. Det vil de dog tilstræbe med deres nye mærke ved at fokusere på kvalitetsmaterialer, godt håndværk og garderobeklassikeren over dem alle, jeans. Dog er der stadig plads til skæve til trends, fortæller Nicolai Ulrik Thorup, der er Creative Manager hos det nye mærke.

“Vi sigter efter at skabe klassiske styles, der holder på tværs af vores kollektioner, men som aldrig går på kompromis med kvalitet, detaljer eller de nyeste trends på markedet,” siger han i pressemeddelelsen.

R.D.D. lancerer sin første nye kollektion i august 2022 og er en del af Jack & Jones.