Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Zalando opkøber Highsnobiety

Den tyske onlinegigant har erhvervet aktiemajoriteten i det ditto tyske globale mode- og livsstilsmedie Highsnobiety, som fremover skal yde strategisk og kreativ rådgivning til platformen.
Den tyske onlinegigant har erhvervet aktiemajoriteten i det ditto tyske globale mode- og livsstilsmedie Highsnobiety, som fremover skal yde strategisk og kreativ rådgivning til platformen.

Zalando har her til aften meddelt, at de har erhvervet sig aktiemajoriteten i mode- og livsstilsmediet Highsnobiety. Det betyder, at Highsnobiety fremover skal være en strategisk og kreativ rådgiver og konsulent for Zalando og derved styrke platformens historiefortælling og sortiment. Det skriver Zalando i en pressemeddelelse.

Her gøres det også klart, at Highsnobiety vil bevare sin redaktionelle frihed og ledelsesstruktur, ligesom at stifter og CEO David Fischer stadig har en minoritetsandel i virksomheden.

“Begge vores virksomheder deler en passion for at opbygge stærke brandpartnerskaber og gøre det muligt for brands at inspirere forbrugere med deres produkter og historier. Partnerskabet med Highsnobiety vil gøre det muligt for os at gennemføre vores ambition om at tilbyde vores kunder den mest relevante og engagerende – samt praktiske – shoppingoplevelse. Jeg glæder mig til at se vores fælles vision blive realiseret og til sammen at forme fremtiden for modeindhold og e-handel,” lyder det i pressemeddelelsen fra Zalando-grundlægger og co-CEO David Schneider.

“Sammen gentænke fremtiden for kreativt indhold”

Highsnobiety blev grundlagt i Berlin i 2005 som en streetwear-blog, men er i dag vokset til at bestå både af en forlagsafdeling, en kreativ konsulentvirksomhed og en kurateret handelsplatform. Ifølge de to nye samarbejdspartnere, er det planen at udnytte hinandens styrker ved at kombinere Highsnobietys kulturelle relevans og indsigt, modeautoritet og ekspertise inden for storytelling med Zalandos modenetværk, e-handelsekspertise og operationelle kapacitet.

David Fischer supplerer:

“Highsnobiety har mestret kunsten at gøre historier til produkter og produkter til historier. Jeg er meget begejstret for at bringe vores styrker ind i Zalandos engagement i modeinspiration og sammen gentænke fremtiden for kreativt indhold og forretning. Ligeledes er jeg begejstret for at udnytte Zalandos uovertrufne ekspertise inden for skalering af e-handelsplatforme og bringe mit livs passionsprojekt til det næste niveau.”

Zalando og Highsnobiety har aftalt ikke at offentliggøre de finansielle detaljer i handlen.