Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Shaping New Tomorrow udvider i København

Shaping New Tomorrow tror på forsat øget vækst gennem fysiske butikker. Udover flere butikker i Tyskland, planlægger de nu også at udvide med flere kvadratmeter i København.
Shaping New Tomorrow tror på forsat øget vækst gennem fysiske butikker. Udover flere butikker i Tyskland, planlægger de nu også at udvide med flere kvadratmeter i København.

Da det nordjyske brand, Shaping New Tomorrow, åbnede butik i Pilestræde i København, var der kø langt ned af gaden – og siden har københavnerbutikken vist sig at blive deres bedst besøgte her i landet. Det har brandet nu valgt at handle yderligere på og overtager derfor nu Diesels tidligere lokaler på Købmagergade.

“Det er ingen hemmelighed, at butikken i København er vores bedst besøgte i Danmark, men arealmæssigt også den mindste. Vores mål er at skabe fremtidens bedste shopping oplevelser og derfor tager vi nu konsekvensen. Butikken i Købmagergade bliver med 320 m2 vores absolut største. Derved får vi plads til i endnu højere grad at møde vores gæster med vores særlige butikskoncept og unikke shopping- og serviceoplevelse,” forklarer Shaping New Tomorrows CEO, Kasper Ulrich i en pressemeddelelse.

Han tror på, at de fysiske butikker er med til at skabe et loyalt klientel – og samtidig generere mersalg i deres online-forretning. Og tallene fra det netop offentliggjorte regnskab for 2020/2021 taler for sig selv; de fysiske flagship-stores bidrager til den samlede omsætning med væsentlige 39 procent.

“For mange af vores gæster er butikken deres første møde med vores særlige kvalitets- og serviceoplevelse. Det er samtidig også et møde, der åbner døren til senere merkøb online. Den fysiske butik kan nemlig noget afgørende i samspil med online. Vores butikker er derfor også en stor medvirkende årsag til, at vi kan holde en Returning Customer Rate på hele 55 procent måned for måned,” siger Kasper Ulrich.

Flere produkter – flere butikker

Shaping New Tomorrow har netop skrevet under på tre nye butikker i Frankfurt, Stuttgart og Berlin, der skal åbne frem mod 2025 – samt åbnet deres anden butik i Køln. Men butikker er ikke det eneste brandet investerer i: Siden 2018 har de udvidet deres samlede sortiment fra 52 produkter til flere end 300 unikke produkter i dag. Samtidig ligger der en ambition om at øge andelen af genanvendte materialer i kollektionerne. Efter to år står brandets Essential-kollektion, der er produceret af polyesterfibre lavet af genanvendt plast, for 18 procent af deres samlede salg.

”Vores ambition er, at produktkategorierne inden for genanvendte materialer inden for to-tre år udgør over halvdelen af vores salg. Skal vi indfri det mål, så skal der også være plads til at de bliver præsentere flot og får en fremtrædende rolle i vores butikker. Det handler om at gøre vores produkter af genanvendte materialer til det nemme valg for forbrugeren, og her spiller vores butikker en afgørende rolle” slutter Kasper Ulrich.

Den nye butik på Købmagergade i København, i den tidligere Diesel-butik, forventes at åbne i november 2022.