At fremtiden er digital – selv i forbindelse med fysiske butikker – er igennem de seneste år, blot blevet yderligere cementeret. Og med udsigt til nye anbefalinger og restriktioner fra myndighedernes side, der påvirker kundernes færden, er den digitale tilstedeværelse essentiel. Og her kommer Zalandos tiltag, Connected Retail, ind i billedet.

Connected Retail tillader fysiske butikker i alle størrelser samt brands, der sælger direkte til sine kunder, at vækste både deres online-forretning og salget i fysiske butikker takket være øget synlighed og ved at nå ud til flere tusind aktive Zalando-kunder i Danmark. Afhængigt af butikkens størrelse beretter forretningsdrivende om en vækst i salget på op til 60 procent.

Connected Retail by Zalando blev lanceret i Danmark i slutningen af 2020 efter at være blevet rullet ud på tværs af Europa i Tyskland, Holland, Norge, Polen, Spanien, Sverige, Finland, Østrig, Frankrig, Belgien, Schweiz og Italien, med stor success.

Og spørger man en af de danske brugere, der i dag benytter sig af Zalandos platform, fremhæves især tre markante fordele:

“For det første stiger salgsvolumen og overskud meget hurtigt. For det andet får man mulighed for at sælge styles og produkter, der måske er på udsalg, restpartier eller styles fra tidligere sæsoner på grund af Zalandos store kundebase. For det tredje, vil jeg nævne kendskab til mærket og brandværdi. I AndPants kan vi i høj grad vil anbefale Connected Retail til andre detailhandlere, da det er en fantastisk mulighed for at øge din salgsmængde og også dit brandkendskab,” siger Laura Laursen, web-ansvarlig hos AndPants, der udspringer af virksomheden Buksecompagniet.

Mulighed for at sælge til flere tusind potentielle nye kunder

Med Connected Retail beholder brands og butikker selv den fulde kontrol over salget. Det betyder, at du selv kan vælge, hvad du vil sælge, selv fastsætter pris og har komplet kontrol over dit produktudvalg på siden. Kunderne kan til gengæld finde nye brands igennem det Zalando, de kender så godt – med den samme høje service indenfor levering, returnering og kundeservice, de er vant til.

Platformen står for software, kundeservice, betalingsløsninger, personlige account managers og online-indhold uden dyre systemintegrationer eller store udgifter – de led, der ellers kan være dyre at afholde for en fysisk butik.

Er du klar til at connecte?

For at oprette dig selv som forhandler på Connected Retail by Zalando, skal du have mindst én fysisk butik, have et inventory management software og sælge produkter indenfor de produktkategorier, som findes på Zalando, for eksempel sport, tøj, sko eller accessories. Når du har oprettet dig, vil en konsulent hjælpe dig med at optimere din online-butik i platformen – og så er du klar til at forøge salget fra din fysiske butik.

Læs mere om Connected Retail by Zalando HER

Artiklen er sponsoret af Zalando.