Dansk modemesse styrker samarbejdet med italienske Pitti Immagine
Samarbejdet om at repræsentere danske brands på italienske Pitti Immagine Uomo fortsætter, men til februar vil man også kunne se italienske brands på Revolver i København.I sommer kunne den italienske modemesse Pitti Immagine afholde sin messe nummer 100 og vende tilbage som et fysisk event efter corona-nedlukninger. Fysisk er det også planlagt til at blive næste gang i janaur, når udgave nummer 101 løber af stablen, og igen samarbejder den italienske modemesses herreudgave, Pitti Uomo, med danske Revolver. Et samarbejde, der betyder repræsentation af danske brands på Pitti Uomo under navnet ‘Scandinavian Manifesto’.
“Vi er stolte af vores partnerskab med Pitti Uomo, og vi har været meget glade, da det har været til gavn for alle vores udstillende mærker,” siger Christian Maibom, grundlægger og kreativ direktør hos Revolver om samarbejdet. Han fortsætter:
“Det er en styrke, at ligesindede arbejder sammen i denne udfordrende periode. Det er godt for mærkerne, for messerne og for industrien. Det er en chance, vi har nu for at rykke tættere på hinanden.”
Pitti Uomo 101 foregår i Firenze på Fortezza da Basso fra 11.- 13. januar 2022, og her vender det velkendte udstillingsprojekt Scandinavian Manifesto altså tilbage efter en kort pause. Projektet blev lanceret i 2018 og viser et udvalg af kollektioner fra både nye og mere etablerede navne fra Danmark, Norge og Sverige. Scandinavian Manifesto vil igen være at finde i Arsenale-pavillonen på messen i Firenze. Her vil man kunne opleve skandinaviske brands som Adnym Atelier, Berner Kühl, By Death, Les Deux, Palmes, Vinny’s og Wood Wood.
Italienske brands kommer til København
Revolver fortsætter dog ikke kun samarbejdet om en dansk repræsentation på Pitti Uomo, men styrker samarbejdet ved nu også at repræsentere et udvalg af italienske brands i København, når Revolver-messen afholdes den 2.-4. januar 2022. Derfor vil man på messen i Forum kunne opleve en række italienske herretøjsmærker kurateret af Pitti Immagine. Mærkerne er “forbundet af en solid moderne ånd” og er alle deltagere på Pitti Uomo.
“Siden lanceringen har Scandinavian Manifesto været et af de mest værdsatte Pitti Uomo-områder af købere og pressen,” siger Antonio Cristaudo, Pitti Immagines kommercielle direktør.
“Derfor er vi begejstrede for ikke kun at vende tilbage for at kunne præsentere skandinaviske brands på den næste Pitti Uomo, men også for at intensivere synergien med Revolver gennem en ny deltagelse på messen i København. I et afgørende øjeblik for en genstart (efter corona, red.) er det et positivt tegn for hele systemet, at vi kan tilbyde et udvalg af italienske mærker muligheden for at introducere dem selv på de skandinaviske markeder,” siger han.
På Revolver-messen vil man blandt andet kunne møde italienske brands som Ant 45, Faliero Sarti, G.R.P., Gallia Knit Project, ID.EIGHT, Manikomio DSGN, Noskra, Peppino Peppino Denim og Unimatic, Zermatt.
Du kan læse mere om Revolvers kommende AW22-messe her.
Det betyder de nye restriktioner for Copenhagen Fashion Week AW22