Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Fra modebrand til livsstilsbrand: Karen By Simonsen udvider sortiment

Til november lander første kollektion fra det nye livsstilstiltag Society af Karen By Simonsen.
Til november lander første kollektion fra det nye livsstilstiltag Society af Karen By Simonsen.

Karen By Simonsen, et brand med store ambitioner, vil omfavne livet i hjemmet og udvider derfor med nyt livsstilsbrand under navnet Society. Idéen med Society er inspireret af den måde, vi har levet på under pandemien, hvor der flittigt er tyet til hjemlig hygge og beskæftigelse i den omkringliggende natur – gerne iført komfortabel beklædning.

“Jeg har altid undret mig over, at vi ringeagter os selv, når vi er derhjemme og “bare” hopper i et par joggingbukser eller en t-shirt, vi har brugt til at male i. Hvorfor ikke tage noget på, vi virkelig godt kan lide, og som understøtter dem, vi er, og det liv, vi lever, på en visuel måde? For eksempel en pyjamas, der matcher sengetøjet eller en behagelig sweatshirt, der er så elegant, at du sagtens kan beholde den på, hvis du lige skal ud?,” siger kreativ direktør Karen Simonsen i en pressemeddelelse.

Skal indbyde til ro og velvære

Den første kollektion lander i november og bærer titlen ”Chapter 01.22” og består af pyjamasser, loungewear, håndklæder og sengetøj – alt i en afdæmpet farvepalette og naturlige materialer. Kollektionen er baseret på Society’s overordnede mantra ”Silent moves”, der udspringer fra idéen om, at det at sætte farten ned fører til en indre rejse og en mere bevidst tilværelse.

Karen By Simonsen Society vil blive solgt via mindre livsstilsbutikker, der blander mode, velvære og dekoration. 

Første kollektion ”Chapter 01.22” består af pyjamasser, loungewear, håndklæder og sengetøj