Fra størrelse 32 til 52: Ganni sigter mod mere diversitet og nye markeder
På vejen mod at blive en mere ansvarlig modevirksomhed lancerer Ganni nu en kollektion med et bredere størrelsesudvalg i håbet om at kunne byde endnu flere velkommen i Ganni-fællesskabet – og udvide sine markedsandele. Også skostørrelserne udvider de.Indtil i dag har det kun været muligt for kvinder i størrelserne 32-44 at gå med tøj fra Ganni. Men nu skal det være slut. I dag har de løftet sløret for deres nyeste tiltag med større inklusion. Med det nye initiativ bliver det muligt at købe udvalgte styles i størrelserne 32-52 og udvalgte sko i størrelserne 35-44 – dog bliver de større sko først tilgængelige fra februar med Gannis SS22-kollektioner. Hos Ganni er de nemlig i gang med en konstant udvikling mod at blive et mere ansvarligt brand. Ansvarligheden handler i høj grad om Gannis miljøpåvirkning og ressourcebrug, som de er i gang med at forbedre, men nu er ansvarligheden altså også kommet omkring en bredere inklusion i Ganni-universet.
Det bredere størrelsesudvalg lanceres i et partnerskab mellem Ganni og den amerikanske webshop 11 Honoré, som specialiserer sig i størrelsesinkluderende tøj. Med partnerskabet styrker Ganni altså ikke kun sit greb i det amerikanske marked, men også sin tilgængelighed for endnu flere ’Ganni Girls’ i alle størrelser. Til en start vil Ganni præsentere de nye størrelser med en capsule-kollektion af 10 stykker tøj under navnet Love Drop. Gannis SS22-kollektion Higher Love vil herefter bygge videre på initiativet med flere styles i det bredere størrelsesudvalg, ligesom det er planen, at hver kommende kollektion vil blive udvidet med flere og flere styles i inkluderende størrelser.
“Vi er så taknemlige for det her partnerskab med 11 Honoré og for muligheden for at byde endnu flere Ganni Girls velkommen i vores fællesskab. Ganni handler ikke om ét look eller en ensartet identitet, det handler om selvtillid og ’kick ass energy’ – og det er mit håb, at vi kan blive ved med at dele denne ånd med flere og flere mennesker. Alle er velkomne,” fortæller Ditte Reffstrup i en pressemeddelelse om det nye initiativ.
Love Drop-kollektionen er skabt med strækmaterialer, ekstra plisseringer samt elastik- og rynkedetaljer for ekstra komfort og flatterende silhuetter til alle kropstyper. Materialerne er desuden udvalgt som værende ’lower impact’ med blandt andet økologisk silke og genanvendt nylon, så kollektionen følger trop med Gannis andre ansvarlighedsmål.
I arbejdet med kampagnen for Love Drop har Ganni valgt at sætte fokus på unge rollemodeller, de mener, er på vej mod at blive noget stort. Her er der tale om de kurvede modeller Diana Veras, Vineeta Seshasai Maruri og Charlie Reynolds, samt fotografen Courtney Sofia Yates, som har skudt kampagnen.