Zalando satser yderligere på luksuskategori
Zalando vil gøre luksusmode nemmere tilgængeligt med nyt samarbejde og en udvidelse af platformens designerafdeling.Onlineplatformen Zalando, der også er hovedsponsor på Copenhagen Fashion Week, har netop udvidet luksusafdelingen Zalando Designer – det der på deres danske site hedder ‘designermode’ – med 50 nye brands. Samtidig lancerer de i september et samarbejde med den globale designerplatform Not Just A Label, hvor endnu flere upcoming brands vil blive tilgængelige på platformen. Not Just A Label opfordrer designere til at skabe mode, der er mere bæredygtig og fremmer lokal produktion og håndværk, og i samarbejdet med Zalando vil disse altså kunne nå ud til flere forbrugere.
“Inden 2025 forventes det, at Gen-Z og millennials vil foretage størstedelen af alle køb inden for luksusmode. Vi er i en unik position til at kunne tilbyde vores kunder – hvoraf en stor del er Gen-Z og millennials – et utroligt udvalg på tværs af alle kategorier. Vi satser stort på designerkategorien ved at øge antallet af brands og forbedre udvalget og kundeoplevelsen. Sammen med vores partnere arbejder vi på at øge andelen af mere bæredygtige brands og gøre vores udvalg af designer- og luksusvarer mere mangfoldigt og inkluderende, for at bidrage til en positiv udvikling for vores kunder og branchen,” fortæller Anaheta Von Berenberg, der er indkøbschef for designerkategorien hos Zalando, i en pressemeddelelse.
Zalando Designer blev lanceret helt tilbage i 2010 og fokuserer på at skabe en skræddersyet brugeroplevelse ved hjælp af historiefortælling fra brands og inspiration til nye brands. Her er Zalandos ambition at fremme bæredygtighed, mangfoldighed og inklusion for kunderne samtidig med, at de bliver kundens foretrukne shoppeplatform.