Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

7 days Active opruster markant på medarbejdere

Sportsmærket har haft et godt år under nedlukningen og går fra tre til 10 fuldtidsansatte.
Sportsmærket har haft et godt år under nedlukningen og går fra tre til 10 fuldtidsansatte.

Et helt år, hvor sweatsuits blev den vestlige hverdagsuniform, har sat yderligere fut under det unge sports- og leisurewear-mærke 7 Days Active. Da vi i oktober interviewede kreativ direktør og stifter Malkit Singh, drev han endnu mærket fra sin lejlighed sammen med kun et par medarbejdere. I dag er brandet vokset ud af lejligheden og rykket ind i nye lokaler i Christian IX’s Gade i København, og medarbejderstaben i den endnu lille virksomhed er ligeledes vokset markant. 

Siden nytår har Malkit Singh hyret syv nye medarbejdere på fuldtid og flere deltidsansatte – inklusiv en ny CFO, Camilla Holm Møller, der kommer fra en lignende stilling hos Custommade.

“Vi er oppe på 10 fuldtsansatte nu – det er crazy. Det er gået så stærkt,” fortæller Malkit Singh. Han mener, at der er tale om et nødvendigt skridt for at kunne udvikle virksomheden til at blive mere etableret.

“Vi vil gerne se, om vi ikke kan komme ud over rampen. Det første år var vi ofte tvunget til at arbejde til klokken tre om morgenen, men på den måde begår man også mange fejl. Nu hiver vi kompentente mennesker ind til at løfte os til næste niveau,” siger han til Fashion Forum.

Større firma giver nye udfordringer

De mange nye medarbejdere skal helt konkret hjælpe den lille modevirksomhed med at kunne følge med ordrerne.

“Vores største udfordring lige nu er at sikre, at alt kommer hjem til tiden, og at alt har en plads på lageret. Nu er vi pludselig en del mennesker, så arbejdet skal uddelegeres, og jeg skal give slip på en masse opgaver,” siger Malkit Singh. Og det er ikke altid helt nemt for den kreative direktør, der sammen med CEO Anders Degn grundlagde firmaet i 2019.

“Personligt er det svært at give slip, når man er perfektionist, men det er den naturlige udvikling, hvis du vil vokse med dit firma,” siger han.

Nyt samarbejde om Copenhagen Fashion Week

Og der er bestemt gået vokseværk i det unge sportsmærke. I slutningen af maj lancerede 7 Days Active et collab med ølfirmaet 1664 Blanc, der også er sponsor på Copenhagen Fashion Week. Det er blevet til en lille kollektion med t-shirts, sweats og caps.

“Vi får lov til at øve os med collabs, og så har vi fået rigtig meget opmærksomhed på det – og samtidig har folk været gode til at købe det også,” siger Malkit Singh. Han mener, at man som ungt brand bliver nødt til at prøve ting af, og løfter sløret for en kommende skitøjskollektion med store skaljakker og fiskerlignende bukser – inspireret af en vens fars fiskerbutik på Bornholm.

“Du er nødt til at tage en chance en gang imellem. Hvis ikke du gør det, hvem skulle så se dig,” siger han.

Skitøjskollektionen vil blive præsenteret under Copenhagen Fashion Week, der løber af stablen den 10.-13. august 2021.

LÆS OGSÅ: 

Demokratisk dansefest 24-7-365