Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Mark Tan til herrerne, bikinikroppe og kemiske diamanter

Mark Kenly Domino Tan er blevet en fast del af sortimentet i Illum, Moons and Junes inviterer til fotoskydning hos Nørgaard på Strøget, Marianne Brandi åbner ny butik, og Pandora er gået i laboratoriet.
Mark Kenly Domino Tan er blevet en fast del af sortimentet i Illum, Moons and Junes inviterer til fotoskydning hos Nørgaard på Strøget, Marianne Brandi åbner ny butik, og Pandora er gået i laboratoriet.

I denne uge var der deadline for showansøgninger til Copenhagen Fashion Week – og alt tyder på, at der er mange, der har søgt. Ligesom vi håber at se både Revolver og CIFF i fuldt flor, håber vi også på et vildt miks af fysiske shows og events og nye digitale præstationer. Vi hepper herfra på det hele.

Presseugerne er stadig i fuld gang, og vi nyder at komme ud og møde jer allesammen igen og få de nye kollektioner mellem hænderne. Man er blevet lidt sulten på det hele, ikk?

Herunder har vi samlet en række af ugens nyheder  – fra muligheden for at vise din bikinikrop m/k til Pandoras laboratoriegroede diamanter.

Bikinikroppe 

Definitionen på en bikinikrop er én af de stereotyper, der – heldigvis – udfordres i disse år. Og flere af de yngre bade- og undertøjsbrands forstår at justere billedet hen mod det realistiske. Et af dem er Moons and Junes, der arbejder tæt sammen med det onlinefællesskab, de har skabt omkring brandet. Et fællesskab, som blandt andet giver feedback på snit og pasform, når de udvikler nye kollektioner. Denne weekend kalder de igen ud i egne rækker i forbindelse med udviklingen af deres kommende kampagne. Sammen med Nørgaard på Strøget afholder Moons and Junes en fotoskydning i butikken på Strøget, hvor alle kan deltage, få skudt en polaroid af sig selv i den nye bikinikollektion og få muligheden for at blive en del af kampagnen på brandets Instagram. “Alle er velkomne! Vi kan ikke finde på en bedre måde at vise, hvordan en ‘bikini-krop’ ser ud end at invitere vores community ind og vise deres,” siger Agnete Bjerre-Madsen, der stiftede Moons and Junes tilbage i 2016.

Fotoskydningen foregår i Nørgaard på Strøget, Amager Torv 13, i butikkens åbningstid.

Moons and Junes-kampagne. Foto: Petra Kleis.

Til de herrer

Det er en ny ting, at modedarling Mark Kenly Domino Tan udfolder sit talent på tøj til herrerne, og nu bliver tøjet tilmed lidt lettere tilgængeligt, da han er blevet en fast del af herresegmentet i Illum. Samtidig markerer lanceringen af herrekollektionen, der blev vist under Copenhagen Fashion Week SS21, at der fremover alene vil komme to kollektioner årligt på herre- og damelinjen.

“At bevæge sig mod færre årlige kollektioner virker mere relevant end nogensinde før med fokus på de ting, som du vil sætte pris på i lang tid,” lyder det fra designeren.

Mark Kenly Domino Tans SS21-herrekollektion kan allerede nu findes i Illums herreafdeling. 

Mark Kenly Domino Tan SS21
Mark Kenly Domino Tan SS21.

Marianne Brandi holder åbent 

Og nu vi er ved det med at købe færre, men bedre ting, så er det netop den filosofi, som Marianne Brandi, tidligere kreativ direktør i Day Birger et Mikkelsen, bygger sin nye onlinebutik på. I La Carlia, som butikken hedder, finder du hendes personlige udvalg af smykker, sko og tasker inspireret af hendes hjem ved Como-søen og mange ophold i Indien. Hun får selv produceret det hele – i selvsamme to lande – og alt er, som hun skriver i en pressemeddelelse, for “så vidt muligt bæredygtige og af rene metervarer”. Du kan også finde unika-projekter skabt ud fra designerens private tekstilsamling – blandt andet en kaftan i broderet silke.

La Carlia er åben nu.

Marianne Brandi
Marianne Brandi i hjemmet ved Como-søen.

Pandora vil ud af minen og ind i laboratoriet

Pandora har i denne uge vagt opsigt med udmeldingen, at de ikke længere vil bruge naturlige diamanter fra miner i sine smykker. I stedet vil den danske smykkegigant – som kan kalde sig verdens største smykkeproducent – kun bruge diamanter, der er fremstillet i laboratorium. En metode, der ikke bare er meget hurtigere, end de naturlige af slagsen, som kan tage op til op til tre milliarder år om at blive dannet, men som også, ifølge Pandora selv, er både mere pris- og klimavenlig. “Diamanter er ikke kun for evige, de er også for alle,” lyder det i en pressemeddelelse fra CEO Alexander Lacik.

I forbindelse med strategiskiftet har Pandora også lanceret sin første kollektion af smykker med laboratorieskabte diamanter kaldet ’Pandora Brilliance’.