Den længe ventede genåbningsplan faldt i denne uge endelig på plads mandag aften. Og selvom der er både kritiske røster omkring den og usikkerhed i forhold til stigende smitte og vaccineplaner, så kan vi ikke lade være med at blive ansporet til blot en lille smules optimisme. Forhåbentlig har vi snart en del af vores hverdag tilbage, og forhåbentlig vil folk bruge en del af deres forløste feriepenge på tøj, mad og oplevelser.

Vi har samlet en række af ugens nye samarbejder og lanceringer med forår i kikkerten.

Loungewear til forårstiden

Selvom vi længes efter at sporte korte kjoler og skarpe skjorter, så er det langt fra utænkeligt, at vi forbliver tilhængere af det bløde tøj fremover. Og her kommer de lette pyjamasbukser så fint ind i billedet og giver en oplagt anledning til at skæve til Enviis nye samarbejde med Ann-Sophie Ulka Faust fra det Odense-baserede livsstilsbrand Fabrek: En serie af loungewear i pastelfarvet retroprint med bløde flæser. I samarbejdet indgår også en plakat lavet til lejligheden samt et udvalg af håndlavet keramik og stearinlys. Samarbejdet er det andet i rækken mellem de to brands og lanceres den 29. marts i tide til milde påskedage.

Forårsfarver hos Envii x Fabrik.

En håndsrækning til anbragte unge

Med foråret står også konfirmationssæsonen for døren. En tid, hvor unge markerer, at de er blevet lidt mere voksne, og hvor de bliver fejret af familie og venner. Men for en del unge er det også en tid, der kan minde dem om det selvsamme, som de ikke har – samtidig med at udgifter til fest og blå mandag langt overstiger manges budgetter. Derfor har Naja Munthe igennem Børnehjælpsdagen valgt at give unge anbragte piger et gavekort til en af sine butikker på 900 kroner som en håndsrækning til et stykke tøj til en af de festlige dage.

“For nogle år tilbage støttede jeg nogle piger, som var anbragt på et børnehjem, med tøj til konfirmationen og til den blå mandag. Allerede dengang gjorde det et stort indtryk på mig, hvor udfordrede pigerne var i forhold til deres jævnaldrende, som fik store fester, gaver og pengebeløb. Der er jo ingen tvivl om, at verdens goder er skævt fordelt, og nogle har adgang til meget og andre til lidt. Jeg er lykkelig for, at vi med vores bidrag forhåbentlig kan være med til at vise pigerne her, at vi tænker på dem og støtter dem,” skriver Naja Munthe i en pressemeddelelse.

Sportsboss

I en tid, hvor sweatsuits er blevet hverdagsuniform, er det ikke så lidt at kunne kalde sig opfinder af den klassiske crewneck sweatshirt. Men det er ikke desto mindre, hvad Russel Athletics kan. Siden 1930 har de produceret den ikoniske bomuldssweatshirt til sportsfolk, og derfor var brandet en oplagt samarbejdspartner, da et andet såkaldt heritage brand, Boss, ville lancere et mere sporty drop dette forår. Kollektionen, ‘Boss x Russell Athletics’, blev lanceret digitalt onsdag med navne som Bella Hadid og Lucky Blue Smith og bragte samtidig Skee-los 1995’er-ørehænger ‘I wish’ tilbage i rampelyset.

Bella Hadid for Boss x Russel Athletics.

Sinnerup markerer jubilæum med mor-datter-samarbejde

Livsstilsuniverset Sinnerup, der har 13 butikker fordelt over hele landet, kan i år fejre 25-års jubilæum. Det markerer de med lanceringen af det nye mærke Two Generations, skabt af mor, Lisbeth Skov Sinnerup, og datter, Silke Renée, i Sinnerup-familien. Lisbeth Skov Sinnerup er desuden chefdesigner i Créton, mens Silke Renée er smykkedesigner i eget navn.

Den første kollektion fra det nystiftede brand er tilgængelig i familiens butikker allerede nu.

Stiftelsen af mærket Two Generations markerer 25-årsjubilæet for familien Sinnerups livsstilsunivers.