Det har været et vildt år: Hvordan har det inspireret Wood Woods AW21-kollektion?
“Vi har fokuseret på at skabe en kollektion, der går i mange retninger, men stadig er tro mod vores DNA, der udspringer i street wear. Jeg tror, tiden er mere til, at en kollektion støtter op om det enkelte produkt fremfor slavisk at følge et koncept. Jeg ved ikke, om det kan skyldes corona, og at folk har været lukket inde i en længere periode, men der er noget, der siger mig, at vi mennesker gerne vil vise os mere frem nu, når verden forhåbentlig snart vender tilbage til en mere normal hverdag.”

Kan du sætte nogle ord på kollektionen?
“Designholdet har fokuseret på selve produktet over koncept, på den måde har vi arbejdet med at elevate det, der i forvejen fungerer godt for os, og så har vi tilpasset det i sammenhæng med resten. Det har været et omdrejningspunkt at skabe noget, der havde væsentligt bredere farvepalet, end vi normalt har, for at skabe en friskhed og et mere interessant hæng i showroomet.”

Hvad har Covid-19s benspænd betydet for dig designmæssigt? Har det ændret måden at arbejde og finde inspiration på?
“Vi er alle blevet ramt af, at man ikke har kunnet rejse. Det har medført, at næsten alt research og sourcing er skabt ud fra ting, vi har haft liggende. Det er ens for alle, så vi brokker os ikke, man må bare være kreativ ud fra de midler, man har, og det kan egentlig være helt befriende nogen gange.”

I er tilbage under Copenhagen Fashion Week, men denne gang udelukkende digitalt. Hvad betyder det for dig?
“Hos Wood Wood er vi omstillingsparate. En digital præsentation fungerer fint nok, men det vil aldrig være det samme, som at lave et show, det siger sig selv, og det savner jeg. Jeg håber, vi er tilbage til normale tilstande i august.” 

Hvad er vigtigt for dig at vise med jeres præsentation, og hvad kommer vi til at opleve?
“Vi har ladet vores ven Fenar Ahmad lave vores præsentationsfilm denne gang. Jeg vil ikke afsløre indholdet, men det er noget helt andet, end man set før, og jeg er meget glad for resultatet – det har været fedt at mærke Fenars energi i projektet.”

Udover præsentation – hvordan sørger I for, at indkøbere, der køber ind digitalt, får den rigtige oplevelse af kollektionen og jeres materialer?
“Vi er i eget showroom i vores HQ på Nørrebrogade. Det fungerer fint, og det er noget, vi altid gør parallelt med messerne normalt – men vi glæder os til at være på Revolver igen til sommer.”

Hvilke forventninger har du til denne modeuge?
“Jeg glæder mig til at se, hvordan den digitale platform på Copenhagen Fashion Week kommer til at fungere. Det er jo på en måde en tester for fremtiden i et eller andet omfang.”