Copenhagen Fashion Week annoncerer nyt partnerskab med ur- og smykkefirma
Nyt partnerskab skal understøtte modeugens indsats for en bæredygtig omstilling af modebranchen, skabe dialog og indgå i designsamarbejder.Blot en dag før modeugens start annoncerer Copenhagen Fashion Week endnu et kommercielt partnerskab. Hvor de i november 2020 indgik en treårig alliance med den tyske modeplatform Zalando, er der denne gang tale om et etårigt partnerskab med det danske ur- og smykkefirma Skagen.
Skagen trådte første gang ind på Copenhagen Fashion Weeks arena, da de i 2019 samarbejdede med Emilie Helmstedt om en serie af ure i forbindelse med hendes SS20-kollektion – ure med Helmstedtske jordbær og biprint. Og det gav altså urproducenterne lyst til mere:
“Vi er utroligt stolte af at indgå samarbejde med Copenhagen Fashion Week. Som en af de mest indflydelsesrige modeuger er de blevet et fyrtårn for dansk livsstil, ambitiøse designere og forandringer i hele branchen. Vi ser frem til at kunne dele mere af vores partnerskab med verden i de kommende måneder – fra samarbejder med inspirerende brands til branchediskussioner med modeugens direktør, Cecilie Thorsmark – og til at se, hvorhen det tager os i fremtiden,” skriver Steve Evans, Chief Brand Officer i Fossil Group, der ejer Skagen og producerer ure og accessories i samarbejde med brands som Diesel, DKNY og Emporio Armani, i en pressemeddelelse.
Brandet Skagen blev grundlagt i 1989 og i 2012 opkøbt af amerikanske Fossil Group, der har en strategisk målsætning om at skabe verdens mest bæredygtige ure og accessories.
“Jeg er utrolig begejstret for, at Skagen igen er blevet en del af Copenhagen Fashion Week. Med deres udgangspunkt i dansk modernitet er de naturligt tilknyttet vores etos om at støtte det bedste af nordisk talent. Jeg ser frem til at både aktivere og styrke vores partnerskab og parallelle dedikation til at hylde kreativt design,” slutter Cecilie Thorsmark, CEO, Copenhagen Fashion Week.