Ligesom mange andre har Designers Remix også her på falderebet til det nye år fremlagt resultaterne for det sidste regnskabsår – nærmere bestemt perioden 1. juli 2019 til 30. juni 2020.

Og også her ses de udfordringer, som coronakrisen har medført for blandt andet modebranchen, sort på hvidt.

For brandet har i perioden fået vendt deres ellers positive resultater til negative af slagsen. Ser man på bruttofortjenesten, finder man 1,6 millioner kroner, hvilket sammenlignet med sidste års 11,6 millioner taler sit  eget tydelige sprog. På bundlinjen er plus vendt til minus, så der nu er et årsresultat på -4,7 millioner kroner mod et plus på 399.000 kroner året før. Egenkapitalen var per 30. juni 2020 lige over 8 millioner kroner – mod de 12,8, der stod tilbage året før.

Selv understreger Designers Remix da også i regnskabets ledelsesberetning, at det netop er Covid-19, der ligger til grund for udviklingen:

“Selskabet har været negativt påvirket af Covid-19, både direkte af restriktioner og indirekte gennem de mange mindre butikker, som man har leveret til,” skriver de og tilføjer om egen retailstrategi, der er blevet lagt om:

“Selskabets egne fysiske butikker har været under afvikling siden før Covid-19 og er nu fuldt afviklet.”

Om fremtiden er Designers Remix fortsat optimistisk og slutter af med en kommentar om bedre udsigter:

“Det forventes at driften for de næste 12 måneder vil give et lille overskud.”

Designers Remix så ind i fremtiden – og kastede et blik tilbage over skulderen