H2O har teamet op med Trendsales omkring et organiseret videresalg af deres produkter i et ret enkelt system: Via en knap på brandets hjemmeside ryger man direkte ind på den side, hvor Trendsales har samlet brugernes brugte H2O-produkter.

En case, der ses eksempler på i stadigt stigende grad, og som giver pote både forretningsmæssigt og på PR-fronten i forhold til at få formidlet dels et grønnere budskab – og dels det, at et brands produkter kan holde til et langt liv. H2O tjener ikke penge på forbrugernes videresalg gennem Trendsales, så det er udelukkende for at forlænge tøjets levetid.

“Pointen er simpel: jo længere vi bruger tøjet, jo færre stykker tøj er der brug for – og på den måde sparer vi ressourcer til produktion af nye produkter – det er bæredygtighed, alle kan forstå. Vores produkter er skabt til at blive brugt igen og igen, og vi synes, det er en skam, at en god T-shirt eller et par bløde joggingbukser samler støv for til sidst at blive smidt ud,” siger CEO i H2O Christian Trads i en pressemeddelelse.

Firmaet har sat krav om Oeko-Tex Standard 100 til hele deres leverandørkæde, og for plastik og andet materiale, hvilket blandt andet er aktuelt i forbindelse med brandets famøse slippers, ligger et krav om, at det skal følge gældende EU-lovgivning på området. H2O har desuden listet deres leverandørliste på deres hjemmeside.

“Hos H2O gør vi det bedste, vi kan, for at passe på vores grønne planet. Vi prøver hele tiden at tænke nyt, så vi kan gøre mode mere bæredygtig. Vi har sagt det før, og vi siger det igen. Vi tror ikke på, at bæredygtighed behøver være en kompliceret sag. Vi tror på sund fornuft, og at det er de mange små ændringer, der skal gøre en stor forskel,” lyder det til slut i pressemeddelelsen.