Soft Gallery solgt: hurtigtvoksende børnetøjskoncern vil øge international vækst
Det 13-år gamle børnetøjsbrand med den kendte kunstneriske profil bliver en del af The New Aps.Det kun fem år gamle The New Aps er en af de hurtigst voksende børnetøjsvirksomheder herhjemme. I november 2019 kunne vi fortælle, at firmaet, der er ejet af Chris Lützen Petersen, havde udvidet med brandsene Mikk-Line, Papfar og Move – og i dag kommer så nyheden om, at de har opkøbt Soft Gallery.
Med det vokser Vejle-virksomheden fra 25 til 35 ansatte, og samtidig skaber opkøbet deres første Københavner-kontor. Den nuværende ejer af Soft Gallery, Tine Holt Møller, forbliver i virksomheden som designchef.
Hun startede Soft Gallery sammen med Barbara Hvidt tilbage i 2007, men har siden starten af 2019 stået som eneejer af virksomheden. Og nu overgiver hun så sin ejerandel til The New Aps.
“Soft Gallery har været en stor del af mit liv de sidste 13 år, og jeg er glad for, hvordan brandet har udviklet sig gennem årene og den position, det har fået på markedet. Jeg er drevet af design og har savnet at kunne hellige mig fuldt ud i designprocessen. Jeg glæder mig til at samarbejde med Chris Lützen Petersen i vores fælles vision om at føre brandet videre i det samme DNA, det har i dag, men med de kompetencer og synergier, vi kan drage fra hinanden fremover,” fortæller hun i en pressemeddelelse.
Fra CEO Chris Lützen Petersen lyder det om opkøbet:
“Trods den meget udfordrende tid, vi i øjeblikket befinder os i, så har vi et positivt blik på fremtiden. Det er i tider som denne, man skal tænke anderledes. Opkøbet af Soft Gallery vil styrke vores virksomhedsprofil på den internationale scene. Vi tror, at vi kan lære meget af hinanden, og glæder os til samarbejdet mellem Soft Gallery og vores øvrige brands.”
The New Aps ejer i dag foruden The New også virksomhederne Cost:bart, Pure Lime, Mikk-Line, Papfar og Move.