Under modeugen i august sidste år blev et nyt, dansk brillemærke lanceret. Et mærke, der lagde vægt på et enkelt udvalg af solbriller med stel i stilrent design, der uden brug af plastik blev håndlavet i Italien. Og som man ser det i stigende grad, var mellemleddene skåret fra, så prislejet var mere transparent og overkommeligt.

Bag lancering og etableringen af det nye brands visuelle profil og PR-aktiviteter stod Hood Agency. Et agentur, der har tidligere PR-chef hos Ganni Helene Skytte i spidsen og er ejet af Martin Lyne og Jannick Lindberg, der også er iværksætterne og ejerne bag blandt andet Le Management og det økologiske hudplejemærke Woods_Copenhagen. Men engagementet i det nyetablerede firma er siden vokset, og i går bekendtgjorde Lyne & Lindberg Group, at de har overtaget OTTO Copenhagen med henblik på en relancering og en stærk positionering på sociale medier og via brandets webshop-univers – og i øvrigt en fastholdelse af brandets værdier i forhold til kvalitet, stil og prissætning.

“OTTO Copenhagen er sat i verden for at forene dansk design, italiensk håndværk og en stilren, klassisk æstetik i brillestel, som ikke koster en formue. Vi har været med på det meste af rejsen, og da vi fik mulighed for at føre brandet videre, blev vi hurtigt enige om at gøre OTTO til en del af familien. Vi ser et enormt potentiale i de smukke stel og har massevis af idéer til, hvordan konceptet kan gøres endnu skarpere. Derfor vælger vi at lave en relaunch af brandet i 2020 – og vi glæder os til at arbejde med et smukt produkt og et spændende projekt,” udtaler Jannick Lindberg i en pressemeddelelse.