Danefæ udvider brandporteføljen: “Som dette opkøb indikerer, så har vi tillid til fremtiden”

Coronakrisen giver ikke anledning til modløshed hos den danske tøjvirksomhed Danefæ, som har opkøbt det økologiske børnetøjsmærke Snork Copenhagen.
11.05.2020 ∙ af Sofie Ringtved Jensen
Foto: Snork Copenhagen / Danefæ

Den danske tøjvirksomhed, der i dag huser både voksen- og børnebrands, har for første gang været på opkøb. Virksomheden har nemlig indgået aftale med Lisa Cusack, stifter af børnetøjsmærket Snork Copenhagen, om overtagelse af hendes virksomhed.

Dermed kan Danefæ føje Snork Copenhagens linje af økologisk nattøj og basics til deres sortiment – et kreativt DNA, der da også har spillet en afgørende rolle i beslutningen om opkøbet. Ifølge medejer Nina Warberg Sejersen, går brandets fokus på komfort, kvalitet og ansvarlig produktion hånd i hånd med Danefæ egne værdisæt. Derudover bidrager opkøbet med en udvidelse af virksomhedens repertoire, sådan at de udover en stærk placering på markedet for mode og outdoor også styrkes indenfor basic og homewear.

“Selvom det er udfordrende tider for modebranchen pt, så er det på ingen måde opgivenhed, der præger mandskabet hos Danefæ. Tværtimod. Det er i tider som denne, at der skal kæmpes og tænkes kreativt. Det er sindssygt inspirerende at se, hvordan også mange af vores forhandlere i ind- og udland har været gode til at finde alternative afsætningskanaler og måder at nå ud til kunderne på, og det er helt klart nødvendigt for at komme nogenlunde igennem Coronakrisen,” udtaler Nina Warberg Sejersen i en pressemeddelelse om beslutningen og tilføjer:

“Og som dette opkøb også indikerer, så har vi tillid til fremtiden.”

Danefæ, der blev stiftet i 2005, har – udover nu også Snork Copenhagen – en brandportefølje, der tæller mærkerne Danefæ, Danefæ Cph, Danefæ Organic, Dyr CPH og Bifrost.