“Hidtil usete tider kalder på hidtil usete løsninger, så derfor indfører vi ’community pricing’ de næste syv dage.”

Sådan skriver Carcel i dag på sin hjemmeside i forbindelse med lanceringen af en ny kampagne. En kampagne, der har til formål at hjælpe brandet og dets ansatte igennem Coronakrisen med skindet på næsen.

Det betyder, at brandet de næste syv dage stiller alle deres silke- og strikprodukter – som produceres af kvindelige indsatte i lande med høj fattigdomsrelateret kriminalitet – til rådighed for en ‘betal, hvad du kan’-pris. Som kunde vælger man altså selv, hvad man har råd til ud af fire forskellige muligheder – enten 50, 75, 100 eller 125 procent af prisen på den fulde ordre på brandets webshop.

“På grund af Covid-19-lukningen er vores teams i Thailand og Peru ikke i stand til at arbejde. Men vi er stålsatte på at bevare deres jobs, så de fortsat kan forsørge deres familier både nu og i fremtiden. Samtidig annullerer flere af vores retailkunder deres ordrer og udsætter deres betalinger, fordi de også er påvirket af denne situation. Vi ved, at mange af jer også er ramt af usikkerheden i økonomien, det er vi alle, da verden lige nu er i limbo. Det er derfor, vi har oprettet denne kampagne, så vi kan samle vores ressourcer og sikre en stabil lønningsliste for vores ansatte gennem disse turbulente tider,” skriver Carcel videre.

Læs mere om kampagnen hos Carcel her.