Hvad får man, hvis man blander stil og komfort? Det er det spørgsmål, som i 2015 fik Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak til sammen at stifte buksemærket Shaping New Tomorrow. Et mærke, der har slået sig op på at lave habitbukser, der føles som joggingbukser. Siden har den nordjyske virksomhed etableret sig som en stærk spiller på det danske modemarked – godt hjulpet på vej af deres deltagelse i DR-programmet Løvens Hule i 2018, hvor både Jesper Buch og Birgit Aaby skød penge i foretagendet.

Nu har brandet så offentliggjort deres resultater for 2019, som viser, at de to løvers investeringer skulle vise sig at blive en rigtig god beslutning. Regnskabet afslører ikke omsætningen, men er ifølge ledelsesberetningen vokset med hele 225 procent. I regnskabet, der dækker over perioden 1. oktober 2018 til 30. september 2019, kan man til gengæld se bruttofortjenesten, som er næsten tredoblet fra lige under 12 millioner kroner i 2017/18 til knap 35 millioner i 2018/19. Det samme er sket med bundlinjen, hvor man finder et resultat på 22,7 millioner kroner sammenlignet med sidste års regnskab, hvor brandet kom ud med et overskud på 8,3 millioner kroner.

“Året har været præget af en stor vækst i såvel aktivitet som resultat. Omsætningen er i året øget med 225 procent i forhold til sidste år, og årets resultat er i året øget med 14 millioner kroner svarende til 170 procent. Til trods for den store vækst, så har selskabet været i stand til at øge sin soliditet fra 64 procent til 68 procent. Selskabets ledelse vurderer derfor, at året resultat anses for tilfredsstillende,” skriver brandet i regnskabets ledelsesberetning i forbindelse med fremlæggelsen af de nye resultater.

Satser på fysisk retail og udvider butiksporteføljen

Selvom Shaping New Tomorrow især er kendt for deres komfortable herrebukser, producerer de i dag også alt fra T-shirts og skjorter til underbukser. Tøjet forhandles i både Skandinavien, Tyskland, Østrig og Holland, og virksomheden beskæftiger 40 ansatte på deres hovedkontor samt i deres fysiske butikker i Aalborg og København.

Men nu er brandet også klar til at udvide butiksporteføljen med åbningen af en ny butik på Store Torv i Aarhus i starten af maj.

“Selv om vi i bund og grund er født online, er vores fysiske butikker vigtige for os. Det gælder både i forhold til salget og for at forstå kunderne og udvikle vores produkter. Den feedback, vi får i butikkerne, er guld værd. Men det handler også om at give hver gæst i butikken en særlig god oplevelse. For selv om mange i dag vælger at handle online, er der stadig en stor kreds af forbrugere, der gerne vil mærke vores produkter og søger sparring til, hvad der passer bedst til netop dem,” siger medstifter Christoffer Bak, der er virksomhedens design- og produktionsdirektør, i en pressemeddelelse og fortæller, at på nuværende tidspunkt stammer 70 procent af salget fra online, mens 30 procent genereres i butikkerne i København og Aalborg.

Shaping New Tomorrows nye butik i Aarhus bliver godt 100 m2 større end den, som brandet åbnede sidste forår i København.

Butikken i Aarhus bliver brandets hidtil største og har adresse på Store Torv 6, 8000 Aarhus C.