Kreativ direktør stopper i Tiger of Sweden
Christoffer Lundman, der netop har præsenteret Tiger of Swedens AW20-kollektion i Firenze, stopper efter to år som kreativ direktør.“I sidste uge arbejdede jeg mine sidste dage i Tiger of Sweden. Jeg er stolt af at have haft muligheden for at lede brandet kreativt i de sidste to et halvt år, og jeg er samtidig ekstremt stolt af, hvad vi har opnået.” Sådan skrev kreativ direktør hos Tiger of Sweden, Christoffer Lundman i et opslag på Instagram tidligere på ugen. Han fortsætter:
“Den største tak til det vidunderlige team, der har støttet mig og arbejdet så hårdt og med så megen passion. Intet ville have været muligt uden jer. Jeg er jer for altid taknemmelig.”
Christoffer Lundman blev ansat den 1. juni 2017 og har en lang karriere i modebranchen bag sig, blandt andet som designdirektør i Burberry, ansvarlig for herremoden hos Acne Studios samt som Senior Designer of Sportswear hos Tom Ford.
I en pressemeddelelse fra brandets ejere IC Group forlyder det, at “Tiger of Sweden og dets kreative direktør, Christoffer Lundman, har gensidigt accepteret at gå forskellige veje efter to år”.
Tiger of Sweden annoncerede i november deres nye administrerende direktør, Linda Dauriz, der kom fra en ledende stilling i Hugo Boss. Hun udtaler videre i pressemeddelelsen:
“Jeg vil gerne takke Christoffer for den high end-stil, han har tilført Tiger of Sweden. Den detaljegrad, han har haft i sit overblik over udtrykket og følelsen af vores kollektioner og kommunikation, er exceptionel.”
Christoffer Lundman præsenterede sin sidste kollektion for Tiger of Sweden, brandets AW20-kollektion, under Pitti Uomo i Firenze tidligere på måneden.