Modemagasinerne skal i disse år genopfinde sig selv – eller rettere – finde ind til deres kerne og skabe relaterede produkter herudfra. For selvom mange stadig elsker følelsen af et magasin mellem hænderne, så er det ingen hemmelighed, at det er hårde år for de trykte medier, og nytænkning er nødvendig.

Hos Costume har man igennem det sidste år lavet fire podcast og lanceret Costume Business, der fra juli til september i år har publiceret en række artikler om modebranchen. Men nu opruster man redaktionen for også at opruste indsatsen.

Det sker med en kending i Benjamin-huset, Camille Berner, der nu tiltræder som Head of Commercial Development på Costume. Fra denne stilling skal hun med fokus på podcasts, særtillæg og influencer marketing rådgive kunder om mulighederne for at udkomme kreativt på Costumes platforme. 

Et naturligt trin i udviklingen

Ansættelsen sker, ifølge Costumes chefredaktør, Rikke Amtorp Christensen, som led i en ny strategi for kommercielle partnerskaber i Costumes univers, der udover magasin, digitale og sociale kanaler også er mulige nye formater og aktiviteter.

“Det er et naturligt trin i udviklingen af Costume at tænke kreativt omkring de oplevelser, brandet tilbyder sine målgrupper. Det vil vi gerne dele med både læsere, brugere, kunder og kommercielle samarbejdspartnere. Kreativitet er en markant del af vores DNA og drivkraft – både i medieuniverset og hos hele redaktionen bag,” siger Rikke Amtorp Christensen. Hun bakkes op af Salgsdirektør i Benjamin Media Frederik Ohl:

“Med en dedikeret rolle som Head of Commercial Development på Costume sætter vi for alvor gang i udviklingen af de kommercielle dele af branduniverset, Costume. Camille Berner har en unik evne til at se kommercielle potentialer og udforske nye vinkler og formater. Hun har samtidig et indgående kendskab til Costumes univers, som er et stærkt afsæt for kreative, målrettede løsninger til vores kunder.”

Camille Berner. Foto: Phillip Ørneborg.

Selv siger Camille Berner, der i sin tid på Benjamin Media blandt andet har været Head of Creative på Benjamin Creative, samt chef for den digitale portefølje, herunder blandt andet Stylista, Anywear, Magasinet Liv og selvfølgelig Costume:

“Vi er allerede i tæt dialog med nye og eksisterende samarbejdspartnere, som hilser udviklingen velkommen. Vi glæder os over responsen og den rejse, vi er på sammen med vores partnere. Vi tror på et stærkt redaktionelt produkt som bærende element i vores forretningsudvikling.”