Norsk strømpegigant køber sig ind i dansk virksomhed
Norske Syversen AS har netop købt sig ind i danske Dear Denier med målet om at føre det bæredygtige strømpebrand til udlandet.Danske Dear Deniers har siden 2012 specialiseret sig i ansvarligt producerede strømper og strømpebukser og forhandles i dag i over 200 butikker fordelt over markeder som Danmark, Tyskland, Norge, Storbritannien og Holland. Men nu er virksomheden, der blev stiftet i 2012 af ægteparret Frederik og Katrine Drost Lewinsky, klar til at tage næste skridt og øge distributionen i Norden og internationalt. Af denne grund har de indgået partnerskab med norske Syversen A/S, der er en førende nordisk distributør af internationale mærker inden for strømper, strømpebukser og undertøj. Det betyder, at Syversen bliver medejere i Dear Denier samt distributør af deres produkter i Norden og Baltikum. Sammen skal de videreudvikle brandet og produkterne – herunder især med fokus på bæredygtige materialer, som er et kernefokus for Dear Denier.
“Vi er utrolig stolte af, at Syversen kan se stort potentiale i Dear Denier, og at de vil investere i en upcoming virksomhed som vores. Ingen ved mere om produktkategorien i branchen end Syversen, så det er en blåstempling af koncept og produkter, som nu kan komme ud til endnu flere mennesker. Dertil er vi et godt værdimæssigt match, og vores kompetencer indenfor designudvikling og produktion komplementerer Syversens kompetencer indenfor logistik og distribution rigtig godt,” lyder det i en pressemeddelelse fra Frederik Drost Lewinsky, der blandt andet bruger genanvendt nylon i produkterne og benytter en såkaldt ’zero-waste’ fabrik i Italien. Han tilføjer:
“Partnerskabet betyder også, at vi styrker vores fokus på brandudvikling og innovation, så vi kan give strømpeindustrien – som er en miljømæssig storsynder – kamp til stregen.”
Forventer stor vækst de næste fem år
Dear Denier har fra begyndelsen oplevet organisk vækst, og har siden 2016 vækstet med knap 200 procent. I år har de udvidet forhandlerlisten med Zalando og Anthropologie, ved siden af de eksisterende forhandlere som Birger Christensen, Nørgaard på Strøget, Bahne, Nué og Dr. Adams. Næste skridt bliver dels at forfine konceptet og dels at klargøre det til skalering. Målet er nemlig, at virksomheden over de næste fem år formår at generere en omsætning, der flytter sig op på 20-25 millioner kroner.
“Syversen A/S er bygget på strømper og strømpebukser, og Dear Denier har en moderne tilgang til kategorien. Dear Denier er bæredygtige produkter, der er fremstillet i Italien med det rigtige og moderne design. Katrine og Frederik, der har startet mærket, er også to personer, vi glæder os til at samarbejde med,” supplerer medejer i Syversen Hans Erik Syversen.
Syversen A/S er en familieejet virksomhed, der har 32 ansatte og som i 2019 omsatte for cirka 120 millioner kroner. Virksomheden ejer desuden ETON Socks og badetøjsmærket Panos Emporio.