Ny onlineplatform vil samle bæredygtige brands under ens kriterier
Danish Fair Fashion vil gøre det nemmere at shoppe bæredygtigt for hele familien. I første omgang er 12 mærker gået med i projektet.Det kan ofte være svært at finde fodfæste og konkurrere med eksisterende brands med store marketingbudgetter, når man er et helt nyt brand. Derfor har tre iværksættere etableret en fælles handelsplatform, hvor de har valgt at fokusere på bæredygtige danske mærker.
Den nye platform hedder Danish Fair Fashion og vil måle og vurdere alle sine brands ud fra de samme strikse kriterier for materialevalg, produktionsforhold og arbejdsvilkår. Ved at samle en række brands under samme tag, der alle lever op til disse krav, kan de sikre et bredt udvalg af bæredygtige produkter udfra et mål om at gøre det ligeså nemt og bekvemt at shoppe ‘grønt’ som konventionelt. Noget, der hidtil har manglet, ifølge en af stifterne bag initiativet, forretningsudvikler Bo Bach Boddum.
“Det er simpelthen for besværligt at finde forsvarligt produceret mode, og det holder mange fra at tage de rigtige valg. Tilgængelighed betyder alt for forbrugerne, og det er lige præcis, hvad Danish Fair Fashion tilbyder,” fortæller han. Bag Danish Fair Fashion står desuden marketing- og kommunikationsansvarlige Pia Rasmussen Bødker og designer Ulla Hansen, der har det bæredygtige tøjmærke LaZoy, et af sitets i alt 12 brands.
Målet er at sortimentet på sigt skal dække hele familiens behov på tværs af stilarter.
Blandt sitets øvrige mærker finder man Le Pirol, Sandermann og Gritt & Borris.