Når Copenhagen Fashion Week næste gang løber af stablen, er det med et nyt ansigt i teamet, Marie Brøbech. Hun bliver fremover ansvarlig for planlægningen af modeugens officielle kalender samt varetagelsen af dialogen med alle brands og bureauer under titlen Head of Brand Relations. Blandt hendes øvrige ansvarsopgaver er Copenhagen Fashion Weeks Hospitality-program og officielle åbningsmiddag. Dette ansvar overtager hun fra Sophie Noreng, der efter fem år i Copenhagen Fashion Week-regi træder af som Director of Brand Relations.

Marie Brøbech er uddannet Cand. Soc. i Business Administration og Performance Design fra Roskilde Universitet og har herunder en et-årig Master fra Goldsmiths University i London i Creative & Cultural Entrepreneurship. Siden har hun siddet først som Event & Project Manager hos Samsøe & Samsøe og senest som Senior Project Manager på reklamebureauet Butter Agency. Til opgaven bringer hun derfor erfaring fra både kunde- og brandsiden igennem sit arbejde med rådgivning og strategiudvikling for forskellige brands, ligesom hun har ageret produktionsansvarlig for messe- kampagne- og presseaktiveringer.

Af den grund er Marie Brøbech, ifølge CEO Cecilie Thorsmark, den helt rette profil til stillingen:

“Jeg har fulgt Marie og hendes karriere siden 2012, hvor vi arbejdede sammen kortvarigt. Allerede dengang gjorde hun et stort indtryk både professionelt og med hendes vindende personlighed, så da hun kontaktede os angående stillingen, gik der ikke lang tid, før jeg vidste, at vi stod med det helt rigtige match. Marie besidder et overblik, en handlekraft og en idérigdom, som jeg er overbevist om, at vi får rigtig meget glæde af i Copenhagen Fashion Week,” siger Cecilie Thorsmark om ansættelsen, hvortil Marie Brøbech selv supplerer:

“Copenhagen Fashion Week er igang med en virkelig spændende udvikling, og jeg glæder mig meget til at blive en del af det skønne team, der står bag. Mit ansvar kommer til at ligge i planlægningen af den officielle modeugekalender og alt hvad der vedrører denne, herunder hvordan vi kan videreudvikle, styrke og optimere modeugen yderligere. Jeg kommer således til at have en super tæt dialog med alle brands og bureauer og ser frem til at skabe et ærligt og tæt samarbejde med alle involverede.”

Marie Brøbech indtræder officielt i den nye stilling den 1. oktober 2019.